#1 Skrevet September 4, 2010 Hei. Trenger hjelp da jeg driver og bytter olje på min aut.tip. kasse, er en vw Passat 2000mod. Det som jeg har gjort : Tappa ut olje ut fra båndpluggen, skrudde av gamle båndpanne, tok av gamle oljefilteret i kassa, satt i nytt oljefilter, skrudde på ny båndpanne.. Det som nå er problemet, er at jeg fikk vite at kassen skal varmes opp til 35-45'C Det som er spørsmålet da, er : 1: Skal olje fylles på kassa, mens motoren står og går? 2: Skal motoren stå og gå, til båndpanna blir ca. 35-45'C deretter fylle på olje? 3: skal olja fylles på, for så deretter motor stå og gå, til båndpanna blir 35-45'C? Hadde vært fint og fått svar på dette rimelig fort Mvh Sindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2010 Du skal fylle kassa med olje, starte motoren, gire gjennom alle girene (ikke kjøre, bare dra spaken gjennom alle girvalg, holde spaken der i 2sec), sette spaken i P, når olja når 35grader kan du peile nivået. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...