#1 Skrevet September 5, 2010 Hei! Hadde en skranglelyd som jeg trodde var gåent frihjul på dynamo. Demonterte dynamoen men da så jeg at det var lageret til kjøeviften som var gåent. Viften var festet med en umbrako skrue og den fikk jeg av. Så er spørsmålet, kan jeg bestille lageret som står igjen hos Møller? I tilfelle, hvordan får jeg lageret ut? er det krympet på? Skal det ut i front, eller skal det slåes inn mot torpedoveggen ved demontering? Håper på hjelp her:) Mvh Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2010 Hei!Hadde en skranglelyd som jeg trodde var gåent frihjul på dynamo. Demonterte dynamoen men da så jeg at det var lageret til kjøeviften som var gåent. Viften var festet med en umbrako skrue og den fikk jeg av. Så er spørsmålet, kan jeg bestille lageret som står igjen hos Møller? I tilfelle, hvordan får jeg lageret ut? er det krympet på? Skal det ut i front, eller skal det slåes inn mot torpedoveggen ved demontering? Håper på hjelp her:) Mvh Atle Hei! Fikk ikke lageret til viften av. Prøvde å slå det ut etter råd fra Møller,brukte frysespray men uten resultat. Er sikkert et spesilalverktøy til dette. Må nok levere den inn på verksted hvis ikke noen har et tips til meg: gråter : Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2010 Hei!Hadde en skranglelyd som jeg trodde var gåent frihjul på dynamo. Demonterte dynamoen men da så jeg at det var lageret til kjøeviften som var gåent. Viften var festet med en umbrako skrue og den fikk jeg av. Så er spørsmålet, kan jeg bestille lageret som står igjen hos Møller? I tilfelle, hvordan får jeg lageret ut? er det krympet på? Skal det ut i front, eller skal det slåes inn mot torpedoveggen ved demontering? Håper på hjelp her:) Mvh Atle Hei! Fikk ikke lageret til viften av. Prøvde å slå det ut etter råd fra Møller,brukte frysespray men uten resultat. Er sikkert et spesilalverktøy til dette. Må nok levere den inn på verksted hvis ikke noen har et tips til meg: gråter : Atle er det opplagringa til vifta,eller det som sitter inni selve plasten i vifta? fikk byttet opplagrings lageret på min 1.8t b5. det satt i en umbrakko i bakkant å i framkant så satt det en segering som måtte ut først før lageret kunne slås ut!kan jo hende det er det samme på din? ser det sitter et lite spor som du kan slå det ut med! dårlig bilde men ser at det sitter en segering der hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2010 Heisan! Det er opplagringslageret til selve vifta som er gåent.Da får jeg prøve å få ut segerringen iforkant først også årøve å slå ut lageret etterpå. Det er verd et forsøk. Var ikke så vanskeligt å demontere egentlig. Må vel prøve å slå ut lageret fra baksiden der som umbrako skruen er. Har prøvd å slå det ut, men pga segeringen er vel det nytteløst. Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2010 hehe,ja det vil nok gå lettere da med å fjerne den først hvis det sitter det der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2010 Hei! Det var desverre ikke noen segering på lageret til vifta. Snakket med Møller i dag og det er nok presset på. Må demontere alt med servopumpen og ta det med til noen som har en presse. Mye arbeid for så lite egentlig Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...