Hva skal man godta av støv og feil i lakken?

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til lakkering av bakskjermene sist uke fordi jobben de gjorde i 2008 med å fjerne noen lakkbobler ikke var god nok slik at de kom tilbake. Sa da ifra om at det også var tydelig nyanseforskjell (mye mer "glitter" i nye lakken). Bilen er egentlig veldig svart, uten så mye metallic. Nå er den veldig bling bling...

De skulle se på dette. Hentet bilen på torsdag og alt så bra ut, den var våt og støvete så det var vanskelig å se resultatet godt.

De hadde lakkert bakskjermene og bakdørene for å utjenve fargen.... Flott tenkte jeg :)

Kom meg hjem og fikk vasket bilen og ser da masse feil. MASSE sig i lakken nederst på venstre dør bak, "trappetrinn dråper" på døra, helt i bakkant mot bakskjerm. Ser også at de kun har lakket halve skjermene, dvs kun opp til knekken i plata midt på tanklokket. MASSE swirls etter hard rubbing. Høyre bakdør har 3-4 veldig tydelige støvkorn i lakken, typen STORE. Veldig tydelige og de synes godt i alt av lys. Generelt en del støv i lakken overalt.

Fargeforskjellen som før var mellom bakskjerm og bakdør har nå blitt flyttet til bakdør og fordør....

Også gammelt sig fra sist gang den ble lakket er kun lakket over, dvs ikke fjernet før de lakket på nytt.

Ser også sig flere steder hvis man virkelig ser nøye etter. Har også polert så hardt nederst på ene døra at det har kommen en 1x1mm hvit flekk der (er ikke noe lakk der!)

Så har de lakket dørlistene på bakdørene, men de har kun maskert "supercharded" merket på dørlista og lakkert rundt merket.

Fjerner jeg merket tror jeg de fleste skjønner hvordan det kommer til å se ut...

Og ja, hadde en liten parkeringsbulk på ene bakdøra, den fjernet de ikke før de lakket døra.... Hadde fint betalt 1000kr for å få den fjernet i samme slengen.

Skal tilbake til uka og vise frem bilen, men frister ikke å la de få et forsøk til på å lakkere den. Hva er valgene mine? Bilen er lakkert gjennom en Møller butikk (de sender bilen til ekstern lakkerer),

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes elendig ut. Du kan prøve og forklare møller situsjonen, og kanskje få dem til å sende bilen til en annen plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer. Du som oss andre finner deg nok ikke i det, med det resultatet at de må gjøre jobben nok en gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett og annet støvkorn kan man akseptere, men ingen sig og fargeforskjeller. Verre enn det er det ikke.

Angående den lille bulken, så trodde jeg enhver lakkerer med stolthet for jobben sin sørget for at panelene var rette før de lakkerte.

Høres mildt sagt jalla ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde forlangt ny lakkering hos en som kan lakkere

Klag hos Møller og ikke gi deg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at de i heletatt har klart og fått farge/glitter forskjell i en bil som bokstaveligtalt er sort viser hvor flinke de er. Og vist det er slik som beskrevet er det ikke noe de kan gjøre enn og ta det opp igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående den lille bulken, så trodde jeg enhver lakkerer med stolthet for jobben sin sørget for at panelene var rette før de lakkerte.

Høres mildt sagt jalla ut.

som så mange andre gjør de nok ikke mer enn det de skal eller får betalt for, og det er det jo egentlig ikke noe i veien med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi opprettere/lakkerere får samme lønnen uansett, og det er en "uskreven regel" at man ikke lakkerer over bulker og sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne jobben var en garantijobb, så de fikk ca 0 kr for den. Mistenker at det var derfor resultatet ble som det ble...

Synes det er merkelig å ikke kline på 2 gram sparkel før man lakkerer... De skulle jo egentlig ikke lakke dørene engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ille at de ikke har dratt klarlakk til nermeste plateskjøt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært hos jakopsen bil lakk eller??Høres nesten ut som lakk jobb fra han.Nei send bilen til Allen billakkering ligger vegg i vegg med jobben min han er flink.Og Gjervan bilskade tok bilen til en kompis,sølvfarge og ingen støvkorn eller fargeforskjell.Vanelig mannen i gata ser ikke det vi bil intreserte ser veit du;)Sett noen lakk jobber fra drammen karossori og de har hvert bra de jeg har sett,men har ikke sett så mange fra dem men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drammen karroseri/lakk bak Opel som tok det?

Veit hvem som driver der, og kjenner dem.. Ikke veldig imponert over arbeidet dem har gjort for folk jeg kjenner.. Mye sig og slikt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne jobben var en garantijobb, så de fikk ca 0 kr for den. Mistenker at det var derfor resultatet ble som det ble...

Synes det er merkelig å ikke kline på 2 gram sparkel før man lakkerer... De skulle jo egentlig ikke lakke dørene engang.

er vel ikke der problemet ligger. Sparkel=tørking=pussing++=tid=penger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drammen karroseri/lakk bak Opel som tok det?

Veit hvem som driver der, og kjenner dem.. Ikke veldig imponert over arbeidet dem har gjort for folk jeg kjenner.. Mye sig og slikt..

De tar en del for bmw og det har hvert greit.Men det virker som gode lakkerere ikke vokser på trær.Jeg veit hvor jeg skal sende bilen min hvis jeg skal lakkere og det blir naboen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke til å nevne navn ennå, de skal få mulighet til å rydde opp først ;)

Det er ingen av de tidligere nevnt i tråden!

Har fått lakkert opp deler på 3 forskjellige biler hos en av avdelingene til http://www.drammen-karosseri.no/

Først 2 biler da de hadde avdeling på Syretårnet på Gulskogen, og en gang (bilen til pappa) i det nye lakkeringsverkstedet deres på Åssiden. Har blitt kjent med en lakkerer der og han gjør en strøken jobb! Veldig bra!

Har også en kompis som jobber hos Gjervan og har brukt dem noen ganger med veldig godt resultat.

Skulle ønske en av disse lakket bilen min, men siden det var en garantijobb så må den som gjorde jobben sist gjøre jobben på nytt. Skal høre om Gjervan eller Drammen Karosseri kan få jobben denne gangen. Drammen karosseri jobber forøvrig med Ferrari, Maserati osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til att bulken på bakdøra ikke er tatt er vell fordi de bare har flekka de. Tatt på klarlakk.

Ett støvkorn skal man som mads sier kunne godta men ikke sig , garanti jobber har en tendens til å bli litt "fort gjort".

Sig forekommer jo ganske ofte da men klargjøreren av bilen skal da kunne få de vekk på en pyntelig og fin måte.

mvh a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det å pusse ned klarlakken såppas mye at man blir kvitt sig og støv? Får så å legge klarlakk en gang til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det å pusse ned klarlakken såppas mye at man blir kvitt sig og støv? Får så å legge klarlakk en gang til?

Ja.

Det går også an uten å legge på nytt lag med klarlakk om ikke siget er for stort. Stod og så på at han som lakket den ene Passaten min i våres gjorde dette. Ble faktisk bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det som han her thomas sier.. Iverstefall ser du ett LIIITe merke . :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke en lærling som har fått prøve seg på bilen din? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme problemet som deg med en T5 jeg hadde. Var på garanti lakkering gjennom Møller på deres karosseri verksted på Gjøvik. Hadde bilen inne tre ganger, ble aldri bra så jeg ga opp og solgte bilen. De gutta der kan i hvertfall ikke jobben sin:shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med en del av audi/vw forhandlerene har ikke eget karosseriverksted og setter de bort til andre for å utbedre garanti osv. Jeg ville gjerne at de skulle ha kvalitetssjekka arbeidet før de ble sendt tilbake til kundene.

Jeg hadde min inne på utbedring av sinkslipp på garanti, dette var i skien. De har ikke eget karroseriverksted og setter bort til andre.

Jeg leverte bilen på skien bil, og de fraktet den vidre. men jeg måtte selv hente den den hvor jobben var gjort og ingen fra skien bil hadde sett bilen etter jobben var gjort. Der kom jeg og det første jeg merka var at de ikke engang hadde fått takrenna på plass. måtte stå å vente en time for at en som tydligvis ikke hadde peil på hva han gjorde satt å trykte denne på plass. ente med at jeg måtte vise han da tolvmodigheten min gikk slutt. kan ikke akkurat si at jeg var så veldig imponert over jobben heller... Og nå har det kommet rustbobler der som de utbedret sinkslippet igjen, så da skal jeg ta meg en tur ned igjen og si hva jeg syntest om kvaliteten på "underlevrandøren" deres.

Det må gå ann at de iallefall får en viss kvalitetskontroll før de sender bilene tilbake til kundene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.