#1 Skrevet Februar 18, 2005 Hva er det feteste man kan putte på en Vento Vr6 med tanke på felger?.Har lest en del på Vortex forumet og har inntrykk av at det er mye rart som får plass bare man valser litt osv.Har fått et tilbud på noen 8.5 x 17 med ET 40 .Men har boltsirkel 5x112 så eg må inn med adapterplater på 20mm,noe som forandrer innpresset til ET 20.Har eg noen som helst sjanse å få dette på plass uten at det ser helt "nils"ut?Får ut skjermene med ca.2 til 2.5cm med valsinga.Skal på treff til sommern skjønner dere å må ha noe som får litt oppmerksomhet...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2005 Hva er det feteste man kan putte på en Vento Vr6 med tanke på felger?.Har lest en del på Vortex forumet og har inntrykk av at det er mye rart som får plass bare man valser litt osv.Har fått et tilbud på noen 8.5 x 17 med ET 40 .Men har boltsirkel 5x112 så eg må inn med adapterplater på 20mm,noe som forandrer innpresset til ET 20.Har eg noen som helst sjanse å få dette på plass uten at det ser helt "nils"ut?Får ut skjermene med ca.2 til 2.5cm med valsinga.Skal på treff til sommern skjønner dere å må ha noe som får litt oppmerksomhet...... Ja har sett 9x16 ET 15 på Vento, så 8,5x17 ET 20 er nok mulig og vil se tøft ut ja. For å unngå unødig mye problemer med subbing, så ville jeg valgt 205/40 17 eller 225/35 17 på disse felgene. Du må nok valse litt foran hivs du senker bilen mer enn 30mm, men tror nok det er fullt mulig å få dette bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2005 regner medhjuhuset å vento er ganske likt med golf 3, jeg fikk plass til 8.5x 17 et 13 med ok valsing så det skal gå med de felgene du nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2005 Noen som har prøvd å presse inn 10"brede felger på bak på golf 3,en eller Ventoen?Her snakker vi om orginalinnpress på 35 og mye valsing.Foran 8.5 x 17 et 35 og bak 10 x 17 et 35.Dekk foran 215/40/17 mens bak 225/35/17.Er dette utopi eller kan det la seg gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2005 Med 8,5 og 10" felg må du garrantert ha lavere innpress en 35 for å få plass innover. Rieger hadde Golf 3 med 10x17 bak men den var heftig modifisert og såg absolutt ikke org ut lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2005 Noen som har prøvd å presse inn 10"brede felger på bak på golf 3,en eller Ventoen?Her snakker vi om orginalinnpress på 35 og mye valsing.Foran 8.5 x 17 et 35 og bak 10 x 17 et 35.Dekk foran 215/40/17 mens bak 225/35/17.Er dette utopi eller kan det la seg gjøre? Aner ikke hvordan 10x17 felgens offset må være for å ikke komme for langt ut og inn, men tipper at ET25 er ca det målet som gir muligheter... 215/40 17 foran og 225/35 17 bak blir litt galt, fordi da blir forhjulet ganske høyt og litt strukket, mens bakdekket blir lavt og superstrekt! (tror du skal slite med å få det på i det hele tatt selv om jeg har sett det på en Passat i VW Scene)... Så hvis du finner ut at 8,5 og 10x17 går på Ventoen, så ville jeg hatt 205/40 foran og 245/35 bak... Kan også nevne at 215/35 17 og 195/40 17 finnes, men de gå¨r jo ikke på 10" felg Eller så ville jeg heller gått for 225/30 18 fra BF Goodrich foran og bak. Max bredde er da 9,5" felg, foran er nok 8,5" nok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2005 Enig med det meste Runar sier foruten at jeg er rimelig overbevist om at en må en god del lengre ned i innpress enn 25 for å få plass bak. Med 10" og 25 i innpress kan jeg ikke forstå noe annet enn at det vil ta i på innersiden, 10" og 25 i innpress vil gå like langt innover som 9x17 ET37 og jeg har pr dags dato aldri hørt om noen som har kjørt med 9" bak med slikt innpress, de fleste har rundt 15 i innpress på 9" felg. Går en utifra at det er minimum så må en ha rundt 0 i innpress på 10" felg og da snakker vi seriøs bredding for å få plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2005 Hei Kjetil. 18" på en VR6 er skivebom. Prøvd og funnet i orden. Hadde 7.5x18" på Corradoen. Dette fordi rulleomkretsen blir feil, og bilen blir vond og kjøre. Tyngre blir den også på alle måter. Hadde MAX valgt 17" jeg. Og 8x17" som det breieste. Bilen din? HER ER DE PERFEKTE FELGENE: http://www.rothe-motorsport.de/html/produkte/felgen/turbo_3_teilig/seite1.htm Disse er også fine: http://www.rothe-motorsport.de/html/produkte/felgen/crown_3_teilig/seite1.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2005 Hei Kristian Har kjøpt meg mine drømmefelger OZ Futura.i Dim 8X17 blir ET 15 med adapterplater for 5x100.Dætta blir snadder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2005 Hei Kristian Har kjøpt meg mine drømmefelger OZ Futura.i Dim 8X17 blir ET 15 med adapterplater for 5x100.Dætta blir snadder! Perfekt. Vurderer å ofre litt for å få tak i et sett med de ovenfor. 8x17". Ska kjøre orginal BBS med 205/50-15 til da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2005 Enig med Kjetil at det blir helrått med OZ Futura felgene og 8x17 ET15 blir helgromt... ikke minst dersom du kjøper 195/40-17 dekk Men Kristian, det stemmer overhodet ikke det du sier om at 18" ikke går og at rullediameter blir feil, det kommer jo selvsagt kun ann på profilen og bredde det. Får bl.a. 225/30-18 som er endel lavere i omkretes enn f.eks. 215/40-17! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2005 [quote Men Kristian, det stemmer overhodet ikke det du sier om at 18" ikke går og at rullediameter blir feil, det kommer jo selvsagt kun ann på profilen og bredde det. Får bl.a. 225/30-18 som er endel lavere i omkretes enn f.eks. 215/40-17! Hei Tord. Hadde 215/35-18 på Corrado VR6, og det var merkbar forskjell ja. Helt forferdelig å svinge med. Jeg anbefaler INGEN med mk3 GTI/VR6 understell å ha 18" uansett dekk dim. Sefølgelig går det ann å kjøre med 18" " Gjorde det i en sessong", men du merker at styringa blir feil. Og oppbremsinga tar lengre tid. 8X17" er max hva en Golf/Vento/Corrado VR6 kan ta uten å valse skjermer og merke noe på kjøre komforten på en senket bil. 205/40-17" dekk. 215 subber på Corrado iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2005 [quote Men Kristian, det stemmer overhodet ikke det du sier om at 18" ikke går og at rullediameter blir feil, det kommer jo selvsagt kun ann på profilen og bredde det. Får bl.a. 225/30-18 som er endel lavere i omkretes enn f.eks. 215/40-17 Hei Tord. Hadde 215/35-18 på Corrado VR6, og det var merkbar forskjell ja. Helt forferdelig å svinge med. Jeg anbefaler INGEN med mk3 GTI/VR6 understell å ha 18" uansett dekk dim. Sefølgelig går det ann å kjøre med 18" " Gjorde det i en sessong", men du merker at styringa blir feil. Og oppbremsinga tar lengre tid. 8X17" er max hva en Golf/Vento/Corrado VR6 kan ta uten å valse skjermer og merke noe på kjøre komforten på en senket bil. 205/40-17" dekk. 215 subber på Corrado iallefall. ! Vet at 18" på Golf 3/Vento/Corrado er på grensen mht plass til hjul og komfort, men problemer med styring og oppbremsing må da ha like mye med vekt på felgene å gjøre som på dimensjon... Har selv OZ Opera 20 tom og disse felgene er lettere enn de fleste 18 tommere jeg har kjent på. Dette fordi OZ har utspart gods på baksiden av felgen for å gjøre den lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2005 Off topic : va ligger oz futura felgene på i pris? er jo dritråe!! hvor kjøpte du dei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2005 OZ Futura finnes nå kun å få tak i brukt og her til lands er de relativt skjeldne. Nye kostet de i sin tid veil fra 25' og opp for 4 felger. De fleste settene her til lands har som de til Kjetil skal ha stått på Mercedes og har boltsirkel 5x112. Pris på de jeg har sett varierer mellom 1500 og 15.000, alt utifra dim og stand... Desverre så er det med OZ Futura som med mange andre felger med polert kant at kanten ofte blir stygge, men de til Kjetil ser ut til å være ett pene eksemplar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2005 Felgene er relativt strøkne,men da eg er veldig heldig å jobbe en plass hvor vi både har pulverlakkeringsanlegg og driver med stålbearbeiding så skal dette nå skje:Stjernen i midten.og innerdelen av felgen skal pulverlakkeres til fargen black chrome,alle skruer blir byttet ut til gullforgylte og de berykta ringene skal høyglanspoleres.Tror at etter dette vil de få det rette looket som eg er ute etter..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2005 Felgene er relativt strøkne,men da eg er veldig heldig å jobbe en plass hvor vi både har pulverlakkeringsanlegg og driver med stålbearbeiding så skal dette nå skje:Stjernen i midten.og innerdelen av felgen skal pulverlakkeres til fargen black chrome,alle skruer blir byttet ut til gullforgylte og de berykta ringene skal høyglanspoleres.Tror at etter dette vil de få det rette looket som eg er ute etter..... Du ække go.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 25, 2005 Jodda!Blir helstrøkent detta vet du.He He er jo helga straks.God helg til alle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...