Anbefalte innlegg

Hei, monterte nettopp 3bar map og 2stk nye brukte chipper, og nå vil ikke bilen starte.

Starteren bare går rundt i evig tid, og får ikke gnist i hele tatt.

Lukter riktignok bensin inne i coupeen hvis jeg gir gass mens jeg tenner.

Kan det ha noe med hvilken vei jeg setter chippene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippene må stå rett vei, og på rett plass.

Det ligger masse tråder om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte å knekke en pinne når jeg skulle snu chippen. Men var heldigvis bare boost-chippen, og jeg kjører med MBC.

Men klarer ikke å få opp den knekte pinnen opp fra sokkelen, så blir vel enten å lodde den av og, eller å kjøpe ny hjerne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte å knekke en pinne når jeg skulle snu chippen. Men var heldigvis bare boost-chippen, og jeg kjører med MBC.

Men klarer ikke å få opp den knekte pinnen opp fra sokkelen, så blir vel enten å lodde den av og, eller å kjøpe ny hjerne....

Huff da, men går det bra å bare kutte ut boost chippen?

Kan du ikke bare lodde en ny sokkel oppå den gamle?

Hvordan hadde min bil reagert hvis jeg tok ut boostchippen samtidig som jeg har N75 ventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bruke den forrige boost chippen min, ettersom jeg uansett ikke skal kjøre med N75, så det er ikkeno problem. Problemet er at jeg ikke får satt nedi en chipp i sokkelen pga den pinnen som ligger der...

Er vel kanskje mulig å få lodda en sokkel oppå ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bruke den forrige boost chippen min, ettersom jeg uansett ikke skal kjøre med N75, så det er ikkeno problem. Problemet er at jeg ikke får satt nedi en chipp i sokkelen pga den pinnen som ligger der...

Er vel kanskje mulig å få lodda en sokkel oppå ja...

Alt går an, Har selv loddet ut værre ting med godt hell, så det går ann det å, du får et proffere resultat da:)

Tror forresten jeg har liggende flere k26 chipper av samme type som du har hvis du er interesert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mulig jeg må kjøpe en boost chip av deg, ettersom jeg klarte å ødelegge min...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten Geir, så er delenummeret på den map sensoren jeg kjøpte av deg, lik som den 250kpa jeg har, og kommer opp som 2.5bar map sensor når jeg søker på nettet? Sikker på at du sendte riktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten Geir, så er delenummeret på den map sensoren jeg kjøpte av deg, lik som den 250kpa jeg har, og kommer opp som 2.5bar map sensor når jeg søker på nettet? Sikker på at du sendte riktig?

Det var den som fulgte med chippene når jeg kjøpte dem, synes da tydelig at det sto 300 kpa på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter du en EPROM feil vei og setter på strømmen, er du over gjennomsnittet heldig dersom det skulle gå bra.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på chippene eller hjernen?

Geir: Ja det står 300kpa, men delenummeret tilsvarer at det er en 250kpa..Men ikke vet jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på chippene eller hjernen?

Geir: Ja det står 300kpa, men delenummeret tilsvarer at det er en 250kpa..Men ikke vet jeg..

Snodig, Ta å teste den og måle spenning ut ved 1.5 bar overtrykk, Da skal du ha 5 volt om det er en 250 kpa sensor. Er den det har du jo ikke fått det du har betalt for, og da ser jeg ingen annen råd enn å rive i en Vems sensor til deg. Det har jeg selv å det fungerer ypperlig, både på vakum å trykk.

Send meg en pm når du vet mere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter du en EPROM feil vei og setter på strømmen, er du over gjennomsnittet heldig dersom det skulle gå bra.. :P

Mener jeg har lest flere ganger at det går bra å sette de feil vei, både for chip og hjerne. Vet du om noen tillfeller der det har gått galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bra på AAN hjerne hvertfall ;) Kan settes på i alle feilkombinasjoner og teste med strøm på. Skjer ikke noe annet en at bilen ikke starter. Funker når de står rett igjen. Testet dette selv. No problemo ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har lest flere ganger at det går bra å sette de feil vei, både for chip og hjerne. Vet du om noen tillfeller der det har gått galt?

Bare på generelt grunnlag, siden Vcc og GND er plassert i motsatte hjørner og de vanligvis ikke liker å bli byttet om på.. Kan selvfølgelig hende Bosch har lagt inn en beskyttelse på Motronic'en, men det ser jeg egentlig som lite sannsynlig.

Nei, jeg har faktisk ikke vært borti det på Motronic ECU'er! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at noen mener det faktisk kan gå bra.

Nå gjenstår det da enten å kjøpe en ny hjerne med sokkler i, eller å ta med boksen ned til en elektroniker og få loddet ny sokkel..

Men er litt kjipt å betale for en evt. ny sokkel/lodding, for så å finne ut at motronicen faktisk er ødelagt. hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er svært sannsynlig at ecu`n din virker, så jeg hadde gått for lodding, men du kan jo kjøpe en å ha i reserve, Det er ikke penger ut av vinduet, Du får enten bruk for den eller selger den når du ikke kjører femmer lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng :)

Men har du kopi av boost chippen dersom jeg evt. trenger det? Hvor mye for den evt..? hvis du har mulighet for å kun selge boost chippen hvis du f.eks har en eeprom brenner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng :)

Men har du kopi av boost chippen dersom jeg evt. trenger det? Hvor mye for den evt..? hvis du har mulighet for å kun selge boost chippen hvis du f.eks har en eeprom brenner.

Pm sendt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om man skal få startet bilen om det ikke står boost chip i?

Eller må motronic'n ha en boost chip for å kunne starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min startet ikke på kun tenningschip.

Går sikkert kun på oppsett med kun en chip

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antok at jeg hadde satt chippene feil vei, men tror nesten at jeg egentlig aldri gjorde det, for satt nå i chippene jeg hadde fra før og da startet bilen fint...

Finner ut om det er 3bar eller 2.5bar map sensor imorgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antok at jeg hadde satt chippene feil vei, men tror nesten at jeg egentlig aldri gjorde det, for satt nå i chippene jeg hadde fra før og da startet bilen fint...

Finner ut om det er 3bar eller 2.5bar map sensor imorgen.

De fungerte iallefall da jeg sendte dem til deg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.