#1 Skrevet September 6, 2010 Hei, jeg ser litt på en A6 Q 2002 modell med 1.8T motor (Motorkode AWT). Bilen ble importert hit til Norge av et anerkjent firma. Jeg har prøvekjørt bilen og den er i grunnen veldig fin både utseende og kjøremessig, MEN: 1. Vannpumpen ble byttet her i Norge allerede på 50 000 KM.... 2. Oljepumpe og sensor ble byttet på ca 80 000 KM pga. sensorvarsling om for lavt oljetrykk. Er ikke dette mistenkelig tidlig for en bil som bare skal ha gått ca. 85000 KM, eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2010 Er ikke dette mistenkelig tidlig for en bil som bare skal ha gått ca. 85000 KM, eller ? Jo. Begge deler er det alene, og når to slike såpass spesielle skift har forekommet så tidlig så kan man lett mistenke km-juks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2010 Vannpumpen er byttet på en bil som er 8 år? REgreim OG vannpumpe burde vært byttet etter 5.. De andre tingene kan sje like fort når bilen er 1 mndt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2010 Tenkte at denne har vært i Norge en stund slik at delene ble skiftet da bilen var nyere. Men hvor lenge har den vært i Norge og når ble delene skiftet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2010 Tenkte at denne har vært i Norge en stund slik at delene ble skiftet da bilen var nyere. Men hvor lenge har den vært i Norge og når ble delene skiftet? Bilen kom til Norge i 2006. Vannpumpen ble byttet av 1. norske eier noen måneder etter import. Bilen var vel da ca 5 år gammel. Oljepumpen + sensor ble skiftet i Mai i år... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2010 Da ville jeg vært mistenksom, og lett etter andre tegn til kmjuks. Mulig den har gått til registerskift og det ble tatt kun remma, da må man etterhvert også ta pumpa, så da kan den ha gått 140-200Kkm da den kom til landet? Men bilen kan jo være like bra eller bedre enn en "Norsk" bil med samme kmstand som ikke er justert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...