Noen som har prøvd Nankang SN-1? (piggfri)

Anbefalte innlegg

Som topic. Noen som har testet SN-1? dvs Nordic dekket fra nankang. Er Q merket, så da er det vel litt bløtere enn SV-1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd det dekket,men på vinterdekk har jeg alltid kjøpt kjente "nordiske" merker. På sommerdekk er det stort sett forskjeller på tørt og vått føre som skiller "billigdekk" ifra de mere dyre mens på vinterdekk kan det være som å kjøre på sommerdekk på snøføre med slike jalla-dekk. Men du har et poeng med Q-merkinga da,dekket tåler jo ikke mer enn 160 kmt ergo så er det nok myk gummiblanding i dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig syns jeg SV-1 var/er et kongedekk på vinterføre. Sklir lett på våt is som de fleste dekk, men på snø har det vært helt fantastisk her på nordvestlandet.

Pappa bruker og samme dekket på sin 00 A6 quattro og er storfornøyd, går neppe tilbake til pigg han heller med det første.

Dette er altså i motsetning til sommerdekk fra samme produsent som jeg syns er elendig.

 

Edit:

Jeg har altså ikke prøvd SN-1 men tolker det dithen at trådstarter kanskje ikke har vært helt fornøyd med SV-1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt SV-1 på en bmw e46 med 225/40/18 og det var ikke bra når det var kommet mye våt snø(men da sleit absolut alle)

Men nå har jeg jo 4Motion så hjelper jo "litt" på fremkomligheten, men skal jo gjerne stoppe og :)

 

Skal ha 225/40/18 nå og tenkte jeg.. Men å kjøpe conti/nokian i den dimensjonen er jo spinnvilt.. Derfor tenkte jeg å teste SN-1 iom det er Q merket og laget for Norden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt en vinter på SV-1, og kan ikke si annet at det er det verste jeg har hatt. Er i alle fall glad for at jeg har quattro......

Dekkene blir ikke brukt en vinter til så nå har jeg bestilt Nokian i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt de dekkene i 225/40/18 å på snøføre så fungerte de helt greit OM man har quattro å er vandt til at det plutselig slipper ;) Men is å våt snø fantes ikke det feste omtrent.. Men billig dekk å fungerer vel greit nok om du stort sett kjører på salta veier uten snø å is :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde SV-1 på S6`n i vinter og det satt meget godt på snø og hardpakket is/snø :)

 

Kjørte også å leverte en bil på biltralle på speilholke.... , med sunt vett gikk det knirkefritt det også :)

SV1 passer best på en større bil har jeg erfart , Alla 100/A6/S6 osv :)

 

Så en mykere SN1 hadde vært morro å prøve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt de dekkene i 225/40/18 å på snøføre så fungerte de helt greit OM man har quattro å er vandt til at det plutselig slipper ;) Men is å våt snø fantes ikke det feste omtrent.. Men billig dekk å fungerer vel greit nok om du stort sett kjører på salta veier uten snø å is :)

 

SV-1 eller SN-1?

 

SV-1 har jeg testet, men det er jo et H eller V merka dekk.. Og det er jo litt annerledes kontra Q merket.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV-1 eller SN-1?

 

SV-1 har jeg testet, men det er jo et H eller V merka dekk.. Og det er jo litt annerledes kontra Q merket.. ?

 

Nankang 225-40-18 SV1 Nordic piggfrie.. kan vel ikke vær så stor forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo i hvertfall gasnke stor forskjell På nokian RSI som er Q merket og Nokian WR.. Blir jo i samme gata..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv på Nankang piggfrie (fulgte med bilen). Var veldig skeptisk til dette og tenkte jeg måtte kjøpe nye, men de virket overraskende bra! Har quattro så kan hende det spiller inn....

 

Edit: Er SV1 jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man er komfortabel med at bilen slipper lett, ikke kommer frem selv om man har quattro, og er livsfarlig ved innbremsinger er Nankang dekket å velge.

Jeg kjørte Nankang på A6`en jeg hadde, frem til jeg bytte til Nokian piggdekk... du milde måne for en forskjell. Samme bil, samme understell, samme felger, samme fører og samme vinter.

 

De som har prøvd begge deler kan virkelig ikke mene at nankang lager ok vinterdekk ? Dette var dog SV1, dimensjonene var 225/40-18 på begge.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nokian hakka5 , michelin piggfritt og continental piggfritt på de andre bilene

Sammenlignet med disse "testvinnerne", så synes jeg faktisk ikke Nankang var så gale alikevell....

 

Det satt godt , og jeg følte meg faktisk trygg med disse....

Men som jeg sa i forrige innlegg , det virker som de er bedre på litt tyngre biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som har prøvd begge deler kan virkelig ikke mene at nankang lager ok vinterdekk ? Dette var dog SV1, dimensjonene var 225/40-18 på begge.

På min 92mod S4 kjørte jeg Nokian piggfrie på 7x15 felg (husker ikke dim).

Fatter har orginale 16" med Nankang SV1 på sin 00 A6 2.8quattro, uten at jeg husker dim der heller.

 

Har kjørt begge bilene ganske mye på vinterføre i Molde og omegn, og jeg kan ikke si at forskjellen er stor nok til å kåre en vinner. Sidegrepet på Nokian er hakket bedre på snø enn Nankang, men det er alt jeg kan huske.

Jeg mener og at jeg hadde SV1 på en annen bil, men det begynner å bli etpar år siden nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultat fra tyretest.com. Dette er ingen test. Men forbrukeres erfaringer. Men det er bedre enn ingen ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har veeeldig mye med kjørestil å gjøre også... Har en kompis som kjørte på sommerdekk halve fjorvinter.. Kom seg bedre frem enn meg med hakka 5... Begge hadde RWD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har veeeldig mye med kjørestil å gjøre også... Har en kompis som kjørte på sommerdekk halve fjorvinter.. Kom seg bedre frem enn meg med hakka 5... Begge hadde RWD

 

No offence.. men da burde du seriøst ta en runde med deg selv og vurdere ett kjørekurs.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No offence.. men da burde du seriøst ta en runde med deg selv og vurdere ett kjørekurs.

 

Jan Brede

 

no offence tilbake...

men jeg tror jeg fint klarer å kjøre bil :) med tanke på at jeg kjører disse norske veiene ca 250 mil i uka!

har vært utfor en del glatte veier kan du si....

 

uansett..

 

han kjørte en ford van

jeg en mercedes .. kan hende det spiller inn også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.