Anbefalte innlegg

Da har jeg valgt senkesfjære men trenger gode tips til tilhørende dempere, må være hard : rolleyes

komfor er et ikke tema.

Noen ?

Hvor får jeg kjøpt senk til bilen min ?

har drevet å kikke å søkt på nett står masse anbefalt men ikke hvor enn får kjøpt det ?

bla Weitec har no 60/40 sett men finner ikke dette til salgs noen plass.

er på jakt etter senkefjærer og kan godt ta tips ang tilhørenede dempere.

-Georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men H&R har bare 40/40 og da er sjangsene store for feriesenk. Supersport tror jeg har 55/35 og det samme har K.A.W., men hvor man får tak i disse aner jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør på Parts n Retards \ Senk.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supersport passer ikke S4, eneste er FK som har et 40/40 sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Supersport sine sider, skal nr: SU10019 passe.

https://www.supersport.de/cgi-bin/vm/vio.matrix?kd=88ce7b927107c7f&or=10&cn_fhid=3&cn_ftid=150&cn_faid=344&cn_wgid=1&cn_motorvariante=2.3E,2.4D,2.6,2.8,S4+(ohneS4,S6V8)+(98-213kW)&function_noshow=1

UDI 100 III (C4) 12/90-06/94

Antrieb: Frontantrieb, Quattro

Ausführung: Avant

Baujahr: 12/90-06/94

Baujahrlimit: 12/90-06/94

Motorvarianten: 2.3E,2.4D,2.6,2.8,S4 (ohneS4,S6V8) (98-213kW)

Achslast max.: 1240/1200

Tieferlegung lt. TÜV-Teilegutachten: 60/35mm

Jeg hadde ett Cobra sett med TUV tidligere, og her sto også S4 sammen med de fleste 100 C4 modellene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.supersport.de/cgi-bin/vm/vio.matrix?kd=88ce7b927107c7f&or=10&cn_fhid=3&cn_ftid=150&cn_faid=344&cn_wgid=1&cn_motorvariante=2.3E,2.4D,2.6,2.8,S4+(ohneS4,S6V8)+(98-213kW)&function_noshow=1

UDI 100 III (C4) 12/90-06/94

Antrieb: Frontantrieb, Quattro

Ausführung: Avant

Baujahr: 12/90-06/94

Baujahrlimit: 12/90-06/94

Achslast max.: 1240/1200

Tieferlegung lt. TÜV-Teilegutachten: 60/35mm

Jeg hadde ett Cobra sett med TUV tidligere, og her sto også S4 sammen med de fleste 100 C4 modellene.

Jassä, og tysk kan du?

Det stär ohne S4, S6 V8 som betyr unntatt.

Det stod vel ohne der ogsä... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Untatt med V8, slik jeg forstår det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Untatt med V8, slik jeg forstår det:)

Du kan se akkurat det du vil, men du tar feil. Og jeg synes det best at de som spör om hva som passer til sin bil fär et riktig svar. Jeg tror med händen pä hjertet jeg vet litt mer om dette en de aller fleste og har hatt dette spörsmälet oppe med Supersport ogsä tidligere.

Sä da er det ett fett hva du forstär eller ikke, det passer IKKE. Dvs, fyskisk kanskje men aldri godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit, jeg gir meg jeg.:P

Men det er jo litt merkelig at eks. Cobra leverer fjærer som passer begge deler?: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo litt merkelig at eks. Cobra leverer fjærer som passer begge deler?: rolleyes

Vel, jeg uttaler ikke meg pä vegne av Cobra, jeg utaler meg pä vegne av Supersport. Det kan jo hende det stär "ohne " der ogsä vet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Håkon sier passer det sannsynligvis fysisk, men det er ikke tuv-godkjent. (Det står jo ganske enkelt forklart i tuv-papira)

Dermed kan du fint montere det, men du får det ikke godkjent ;) S-biler har generelt litt mer dall i fronten og har ofte forskjellige deler i understell som gjør at vekten blir forskjellig, dermed må det man ha egen TUV-godkjening spesifikt til de bilene selv om de i utgangspunktet er like karosserimessig..

Er samme på S2 Coupè, fins haugevis av senkesett til Coupe Quattro og 90 quattro, men det er kun H&R og KAW som har sett som er tuv-godkjent til S2. Følgelig er det et annet sett fjærer (iallefall fra H&R) som leveres til S2 enn til CQ og 90q. Selv om de ser like ut, er det forskjell på stivheten i fjærene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bror har Cobra 40/40 senk på sin S4 2.2. Dette er med TUV. Men de har forskjell på sedan og avant.

Fikk tillsendt nye fjærer bak da de han fikk var til avant. Ble litt for høy bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ståd det ikke her at den passer til 2.3E, 2.4D, 2.6, 2.8, S4 (ikke S4,S6 V8)?? Det står jo også 98-213 kw noe som bør stå innenfor rammene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe tips til dempere da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe tips til dempere da ?

Bilstein B8 Sprint...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fant jeg.

http://rs-power-shop.com/product_info.php/info/p184_lowering-springs-kaw-55-35mm-audi-100-a6-c4-v8-s4-s6.html/XTCsid/4dc8e6ee857a0d9a5e721996f7ecb809

Jeg har også vært i kontakt med leverandøren, og fikk dette til svar:

Hello,

the KAW Springs 55/35mm is for your Audi S4 20V Turbo, included Tüv approval.

Best regards

C. Gloger

Rs-Power

Autoteile Gloger

Zubehör und Tuning

Am Südberg 1

59199 Bönen

Tel.: 02383/922103

Fax: 02383/922104

Mail: info@rs-power-shop.com

Shop: http://www.rs-power-shop.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt kombinasjonen H&R og Bilstein Sprint på S6'n min i 7 år. Forsåvidt en meget behagelig kombinasjon av fjærer/dempere men ønsker du noe stivhet så dropp Bilstein og gå for Gule koni slik jeg har gjort nå. Enorm forskjell, ikke minst på rebound der det virker som Bilstein har glemt hva det dreier seg om.(reklamerte og byttet mine fremre bilstein dempere 2 ganger pga jeg var overbevist at de måtte være kaputt, men tydeligvis skulle de være så myke)

SKal du kun cruise motorvei så kjøp Bilstein, skal du herje og vil ha det litt stivere kjøp Koni.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.