Erfaring - lat 2,5tdi R5 - med løsning

Anbefalte innlegg

A6 2,5 tdi quattro, var svært lat, orket ikke turtall særlig over 3000 omdr/min. Lettstartet.

Siden det var tid for registerskift så startet jeg med komplett register, ventilløftere (lav kostnad og lite arbeid når alle remmer og toppdeksel likevel er av) og pumperem. Tok samtidig oljeskift og de tre motor-filtrene. Alle koblingene til motor som sitter på topedoveggen og de to ved LMM ble tatt av og spraye med 5-56, den ene av dem var det litt irr i så der måtte jeg skrape litt.

Deretter skiftet jeg ut innsugsslangen som går fra IC til innsug, da hullet på størrelse med en femmer kunne være årsaken. Motoren ble litt sprekere og kunne nå dras betydelig lengre på turtall men var temmelig kraftløs over 3000 omdr.

Neste steg var katalysatorene, på disse quattroene sitter det to parallelle og den ene var kald altså potte tett. Når kattene var skiftet/reparert så ble motoren nesten helt normal. Kunne dras helt ut til 4400 og med jevnt drag hele veien. Kunne gjerne vært litt mer drag i den men har også vært borte i like halvsløve utgaver.

Neste step ble PP764 dysespisser. Da ble det en helt annen bil, mye sprekere enn orginalt. Såpass med krefter at det blir noe romling i dobbelmassesvinghjulet ved full gass på 6. gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme prosedyre som denne guiden? http://pics2.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf

Hva kostet dysespisser og hvor kjøpte du dem? :)

Samme prosedyre ja.

Er vel kun et sted å kjøpe dette, Ecconor i Oslo. De har norsk agentur på dysespisser fra Fratelli Bosio, er konkurransedyktige på pris med Amerikanere og har som regel på lager.

Kontaktinfo her eller i linken nederst i denne linken http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190073&highlight=ecconor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 2,5 tdi quattro, var svært lat, orket ikke turtall særlig over 3000 omdr/min. Lettstartet.

Siden det var tid for registerskift så startet jeg med komplett register, ventilløftere (lav kostnad og lite arbeid når alle remmer og toppdeksel likevel er av) og pumperem. Tok samtidig oljeskift og de tre motor-filtrene. Alle koblingene til motor som sitter på topedoveggen og de to ved LMM ble tatt av og spraye med 5-56, den ene av dem var det litt irr i så der måtte jeg skrape litt.

Deretter skiftet jeg ut innsugsslangen som går fra IC til innsug, da hullet på størrelse med en femmer kunne være årsaken. Motoren ble litt sprekere og kunne nå dras betydelig lengre på turtall men var temmelig kraftløs over 3000 omdr.

Neste steg var katalysatorene, på disse quattroene sitter det to parallelle og den ene var kald altså potte tett. Når kattene var skiftet/reparert så ble motoren nesten helt normal. Kunne dras helt ut til 4400 og med jevnt drag hele veien. Kunne gjerne vært litt mer drag i den men har også vært borte i like halvsløve utgaver.

Neste step ble PP764 dysespisser. Da ble det en helt annen bil, mye sprekere enn orginalt. Såpass med krefter at det blir noe romling i dobbelmassesvinghjulet ved full gass på 6. gir.

Kan man "reparere" kattene? .. vet du hva nye koster event? mistenker at mine er gåen...må sjekke det ut, når eg kommer hem fra offshore turen her.. om det er så enkelt, som å kjenne på temp`n på dem, om de er funskjonell eller ikke?

John A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man "reparere" kattene? .. vet du hva nye koster event? mistenker at mine er gåen...må sjekke det ut, når eg kommer hem fra offshore turen her.. om det er så enkelt, som å kjenne på temp`n på dem, om de er funskjonell eller ikke?

Reparere kattene vil enten si å skifte dem ut med et annet brukt sett eller fjerne innmaten. Det er neppe regningssvarende å kjøpe nye.

Ja når en av dem først begynner å tette seg så går det desto mer eksos i den andre. Den holdes da åpen mens den andre tettes ennå raskere. TIl slutt er den tett, og da går det ingen varme gasser gjennom og den er helt kald mens den andre er varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.