Støtdempere bak Audi 100 typ44, quattro vs fwd

Anbefalte innlegg

Foran går om hverandre, men gjør det også det bak? eller er det helt forskjellig?

Er Snakk om Audi 100 Typ44

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Mekonomen sine sider så ser det ut som det er samme demper ihvertfall. Prøv å søk på regnr ditt og deretter sammenligne delenr med en Quattro.

Etka har samme delenr på fwd og quattro bortsett fra forskjellig bokstav etter delenummer. Mulig det har noe med vekt å gjøre??

Ro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på bilextra sine sider er det ikke likt værtfall. Er quattro jeg har, men skulle hatt KYB Ultra SR dempere bak som jeg har foran, men disse fåes kun til fwd ifølge bilextra sine sider. på de vanlige Excel-G demperne er det heller ikke likt nummer, er vel 2-3 forskjellige til både fwd og quattro men ingen er like der heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det går? passer det fysisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om ikke brutter'n tok demperene til FWD delebilen jeg hadde stående og brukte dem på quattro'n sin, bare med quattro fjører, for å få den igjennom PKK. Kjørte siden hele vintern med dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke samme dempere, men det passer jo med litt modifikasjoner.

...men. Har man dempere fra en typ44 med sportsunderstell, 200 20V eller V8 så har disse 12 mm innfesting. Da er det bare å glemme...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke samme dempere, men det passer jo med litt modifikasjoner.

...men. Har man dempere fra en typ44 med sportsunderstell, 200 20V eller V8 så har disse 12 mm innfesting. Da er det bare å glemme...

Neida, ikke bare å glemme. Jeg fikk moddet på 12mm dempere på 10mm demperkjafs :P

Ikke å anbefale dog, ble noen merkelige lyder bak. Trenger bare dritmange 12mm skiver : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man da ikke har sportsunderstell, vil dempere fra fwd passe rett på? eller må det modifiseres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter tilbake støtdemperne snart, noen med formening om jeg kan bruke fremhjulstrekk dempere uten store modifikasjoner?

er 12mm kun på sportunderstell, 20V og V8? og resten har 10mm, både quattro og fwd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter tilbake støtdemperne snart, noen med formening om jeg kan bruke fremhjulstrekk dempere uten store modifikasjoner?

er 12mm kun på sportunderstell, 20V og V8? og resten har 10mm, både quattro og fwd?

Ja, såvidt meg bekjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men det var 12mm der faktisk, så da slapp jeg å bytte allikevel.

Men fint å vite til en annen gang! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.