vr6: motor går rundt, men null gnist og bensinpumpe er død?

Anbefalte innlegg

Plutselig en dag så tok vr6'en kvelden, kom noen små jokk fra motor så jeg stoppet den. Når jeg skulle starte den igjen så var den helt død. Motoren går rundt på starter'n, men ingen gnist og bensinpumpe er død. Virker som alt mekanisk har tatt kvelden, men alt i cupeen og speedo funker. Trudde det var hjernen som hadde tatt kvelden, men den er i orden. Er desperat etter å finne feilen! TRENGER HJELP: eek : Det er en orginal 92 mod 3'er vr6, altså gamle motoren med rotor tenning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig en dag så tok vr6'en kvelden, kom noen små jokk fra motor så jeg stoppet den. Når jeg skulle starte den igjen så var den helt død. Motoren går rundt på starter'n, men ingen gnist og bensinpumpe er død. Virker som alt mekanisk har tatt kvelden, men alt i cupeen og speedo funker. Trudde det var hjernen som hadde tatt kvelden, men den er i orden. Er desperat etter å finne feilen! TRENGER HJELP: eek : Det er en orginal 92 mod 3'er vr6, altså gamle motoren med rotor tenning...

Er halv giver på kammen her som på S4 92mod? Hvis ikke får du ikke signal om å stare pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk veivposisjonsføleren/kontakten! hadde nettopp dette problemet og min starta heller ikke! Null gnist og bensinpumpa gikk ikke! Er den hvite kontakta på fremre motorfeste! en kompis har også nettopp hatt det problemet også og da var det dårlig kontakt mens min røyk det to ledninger under gummiisoleringa ved av/på montering av girkasse!

Lykke til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at hvis bensinpumpa ikke funker, vil heller ikke coilen få strøm. Prøv å tvangsstarte pumpa å se om den går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk on ecu rele er i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ecu releet er nr 109 og skal i pos 3 i sikringsboksen:) Sånn i tilfelle du ikke viste det:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for alle tips : ) etter å blitt "lurt" på møller om at hjernen var heeelt OK, så gjorde jeg alikevel ett tappert forsøk å byttet hjerne... og jaggu startet den ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.