#1 Skrevet September 7, 2010 Hei Har lyst til å få fjernet k-jetronicen på golfen og lurer på hva som er den beste løsningen? Er en 16v KR det er prat om Lurer også på hvordan opplegg jeg kan bruke for å få serpentin kilereim på denne motoren også? hvilke reimhjul kan jeg bruke og hvilket feste til dynamo må jeg ha? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2010 Datasprut. Evt. kan du bygge om til motorstyring fra en 2.0 ABF. Vet ikke hva disse bruker (tipper digifant), men vil tro det er lettere/billigere å få tak i en komplett delebil med motor, styring og hele sulamitten i Sverige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2010 Er det jeg har tittet litt på. Finne en bil med ABF motor og flytte alt over. Men vet ikke hvordan det blir med ledningsnettet fra motor og til sikringsboks.. Letteste blir vell kanskje å flytte over dashbord fra 3er golfen og ta med hele ledningsnettet også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2010 Hva er så grunnen til at du vil fjerne det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2010 Mest pga utseendet. i tillegg så liker jeg bare ikke k-jet. greit når det funker, men når man får problemer så kan det bli et lite helvette å finne ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2010 Tro meg, det er verre med KE-Jetronicen når den tuller. K-Jetronicen er mye snillere sånn sett. Men til topic, så må jo noen skikkelige gassere være den enkleste måten å få bort K-Jetronicen på. Eller ITB: Ser jo unektelig bra ut det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2010 Megasquirt. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2010 Tro meg, det er verre med KE-Jetronicen når den tuller. K-Jetronicen er mye snillere sånn sett. Er ikke KE-Jetronic på ABF. PL har KE. ABF har elektronisk med styreenhet/chip, elektriske dyser og det hele. PS. Om du setter på motorstyring fra en ABF, må nok chippen brennes om, dersom du skal bruke KR-motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2010 Bygg om til digifant 1, lettvindt og godt sprut som fungerer fint Det du trenger er ledningsnett fra bil med digi 1 (passat g60, golf g60, corrado g60) du trenger kun motorledningsnett, der skal 6 ledninger ha strøm og 3 på jord. Litt skjøt og klipp og lim på gjøres på nettet, men ingenting er omfattende. (bruke oppatt noe av org.nett som til starter,dynamo,oljetrykk og vanntemp) Også trenger du lambda,gasspjeld,fuelrail til 16v innsug, fpr, dyser,co-pot og bankesensor, vannflens med plass til tempføler på siden av toppen (vannflens fra golf g60 med clima) og blåtemp føler. Frode lager chip sikkert til deg for 16v uten overladning. Da slipper du både luftmassemåler eller mengdemåler, og du får et veldig cleant motorrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2010 Er ikke KE-Jetronic på ABF. PL har KE. ABF har elektronisk med styreenhet/chip, elektriske dyser og det hele. Har da ikke nevnt noe om ABF, jeg: rolleyes Hørtes ut som på Jon Christian at K-Jetronicen (KR) var den som var vanskeligst å ha med å gjøre av innsprutet på de to motorene man fikk i "norske" 16v'er, men det er KE-Jetronicen (PL) som er den med mest tull med (som i at den ikke går riktig) og som skaper mest frustrasjon. Det kan jeg skrive under på som har hatt 4stk. PL som ikke har gått ordentlig, hvorav jeg har fått to til å gå ordentlig igjen med mye feilsøking, tips og irritasjon. ABF har Digifant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2010 ABF har Digifant. ABF har flere forskjellige sprut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2010 Hvis du mener det, så si da hva slags sprut det er da. Hjelper ingen med at du sier A når du ikke nevner B i samme slengen: rolleyes Ifølge Doppel-wobber har ABF på MK3 Digifant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 8, 2010 Har da ikke nevnt noe om ABF, jeg: rolleyes Hørtes ut som på Jon Christian at K-Jetronicen (KR) var den som var vanskeligst å ha med å gjøre av innsprutet på de to motorene man fikk i "norske" 16v'er, men det er KE-Jetronicen (PL) som er den med mest tull med (som i at den ikke går riktig) og som skaper mest frustrasjon. Det kan jeg skrive under på som har hatt 4stk. PL som ikke har gått ordentlig, hvorav jeg har fått to til å gå ordentlig igjen med mye feilsøking, tips og irritasjon. ABF har Digifant. Var ikke det jeg mente. Begge systemene er dritt å feilsøke på pluss at det ser ikke bra ut med hele bensinsystemet på disse motorene. Derfor vurderer jeg å bygge om til ABF da denne er en cleanere motor. Vannpumpe på tannreimen, bedre sprut, serpentinreimer til dynamo osv. Er på jakt etter en ABF delebil, men det er ikke lett å finne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 8, 2010 ABF har ikke vannpumpe på tannreim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 8, 2010 Det har du jammen meg rett i... Har sett helt feil på bildene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 9, 2010 Hvis du mener det, så si da hva slags sprut det er da. Hjelper ingen med at du sier A når du ikke nevner B i samme slengen: rolleyes Ifølge Doppel-wobber har ABF på MK3 Digifant. Flere forskjellige digifant systemer, både fra Bosch og Simens KAn vel ikke strengt tatt kalle alle for digifant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 10, 2010 Bygg om til digifant 1, lettvindt og godt sprut som fungerer fint Det du trenger er ledningsnett fra bil med digi 1 (passat g60, golf g60, corrado g60) du trenger kun motorledningsnett, der skal 6 ledninger ha strøm og 3 på jord. Litt skjøt og klipp og lim på gjøres på nettet, men ingenting er omfattende. (bruke oppatt noe av org.nett som til starter,dynamo,oljetrykk og vanntemp) Også trenger du lambda,gasspjeld,fuelrail til 16v innsug, fpr, dyser,co-pot og bankesensor, vannflens med plass til tempføler på siden av toppen (vannflens fra golf g60 med clima) og blåtemp føler. Frode lager chip sikkert til deg for 16v uten overladning. Da slipper du både luftmassemåler eller mengdemåler, og du får et veldig cleant motorrom. Vet du hvor man kan få tak i dette? Har tittet litt på ebay, og ligger ett ledningsnett der, men til en ganske dyr sum synes jeg Vet du også hvordan gasspjeld jeg kan bruke på 16v innsuget? passer G60 spjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 10, 2010 Du kan bruke gasspjeld fra ABF og 9A (Passat). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 10, 2010 Du kan bruke gasspjeld fra ABF og 9A (Passat). Nei, det passer ikke på 16v innsuget. Bruk gasspjeld fra G60, bolt on, for du trenger både tomgang og fullgassbryter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...