Anbefalte innlegg

Hei

Har lyst til å få fjernet k-jetronicen på golfen og lurer på hva som er den beste løsningen? Er en 16v KR det er prat om

 

Lurer også på hvordan opplegg jeg kan bruke for å få serpentin kilereim på denne motoren også? hvilke reimhjul kan jeg bruke og hvilket feste til dynamo må jeg ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Datasprut. :)

 

Evt. kan du bygge om til motorstyring fra en 2.0 ABF. Vet ikke hva disse bruker (tipper digifant), men vil tro det er lettere/billigere å få tak i en komplett delebil med motor, styring og hele sulamitten i Sverige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det jeg har tittet litt på. Finne en bil med ABF motor og flytte alt over. Men vet ikke hvordan det blir med ledningsnettet fra motor og til sikringsboks.. Letteste blir vell kanskje å flytte over dashbord fra 3er golfen og ta med hele ledningsnettet også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er så grunnen til at du vil fjerne det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest pga utseendet. i tillegg så liker jeg bare ikke k-jet. greit når det funker, men når man får problemer så kan det bli et lite helvette å finne ut av det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, det er verre med KE-Jetronicen når den tuller. K-Jetronicen er mye snillere sånn sett.

 

Men til topic, så må jo noen skikkelige gassere være den enkleste måten å få bort K-Jetronicen på.

 

Eller ITB:

dsc04790tf.jpg

 

Ser jo unektelig bra ut det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, det er verre med KE-Jetronicen når den tuller. K-Jetronicen er mye snillere sånn sett.

 

Er ikke KE-Jetronic på ABF. PL har KE. ABF har elektronisk med styreenhet/chip, elektriske dyser og det hele.

 

PS. Om du setter på motorstyring fra en ABF, må nok chippen brennes om, dersom du skal bruke KR-motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygg om til digifant 1, lettvindt og godt sprut som fungerer fint :)

Det du trenger er ledningsnett fra bil med digi 1 (passat g60, golf g60, corrado g60) du trenger kun motorledningsnett, der skal 6 ledninger ha strøm og 3 på jord.

 

Litt skjøt og klipp og lim på gjøres på nettet, men ingenting er omfattende.

(bruke oppatt noe av org.nett som til starter,dynamo,oljetrykk og vanntemp)

 

Også trenger du lambda,gasspjeld,fuelrail til 16v innsug, fpr, dyser,co-pot og bankesensor, vannflens med plass til tempføler på siden av toppen (vannflens fra golf g60 med clima) og blåtemp føler.

 

Frode lager chip sikkert til deg for 16v uten overladning.

 

Da slipper du både luftmassemåler eller mengdemåler, og du får et veldig cleant motorrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke KE-Jetronic på ABF. PL har KE. ABF har elektronisk med styreenhet/chip, elektriske dyser og det hele.

Har da ikke nevnt noe om ABF, jeg: rolleyes Hørtes ut som på Jon Christian at K-Jetronicen (KR) var den som var vanskeligst å ha med å gjøre av innsprutet på de to motorene man fikk i "norske" 16v'er, men det er KE-Jetronicen (PL) som er den med mest tull med (som i at den ikke går riktig) og som skaper mest frustrasjon. Det kan jeg skrive under på som har hatt 4stk. PL som ikke har gått ordentlig, hvorav jeg har fått to til å gå ordentlig igjen med mye feilsøking, tips og irritasjon.

 

ABF har Digifant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

ABF har Digifant.

 

ABF har flere forskjellige sprut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener det, så si da hva slags sprut det er da. Hjelper ingen med at du sier A når du ikke nevner B i samme slengen: rolleyes

 

Ifølge Doppel-wobber har ABF på MK3 Digifant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da ikke nevnt noe om ABF, jeg: rolleyes Hørtes ut som på Jon Christian at K-Jetronicen (KR) var den som var vanskeligst å ha med å gjøre av innsprutet på de to motorene man fikk i "norske" 16v'er, men det er KE-Jetronicen (PL) som er den med mest tull med (som i at den ikke går riktig) og som skaper mest frustrasjon. Det kan jeg skrive under på som har hatt 4stk. PL som ikke har gått ordentlig, hvorav jeg har fått to til å gå ordentlig igjen med mye feilsøking, tips og irritasjon.

 

ABF har Digifant.

 

Var ikke det jeg mente. Begge systemene er dritt å feilsøke på pluss at det ser ikke bra ut med hele bensinsystemet på disse motorene. Derfor vurderer jeg å bygge om til ABF da denne er en cleanere motor. Vannpumpe på tannreimen, bedre sprut, serpentinreimer til dynamo osv.

 

Er på jakt etter en ABF delebil, men det er ikke lett å finne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABF har ikke vannpumpe på tannreim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du jammen meg rett i... Har sett helt feil på bildene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener det, så si da hva slags sprut det er da. Hjelper ingen med at du sier A når du ikke nevner B i samme slengen: rolleyes

 

Ifølge Doppel-wobber har ABF på MK3 Digifant.

 

Flere forskjellige digifant systemer, både fra Bosch og Simens ;) KAn vel ikke strengt tatt kalle alle for digifant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygg om til digifant 1, lettvindt og godt sprut som fungerer fint :)

Det du trenger er ledningsnett fra bil med digi 1 (passat g60, golf g60, corrado g60) du trenger kun motorledningsnett, der skal 6 ledninger ha strøm og 3 på jord.

 

Litt skjøt og klipp og lim på gjøres på nettet, men ingenting er omfattende.

(bruke oppatt noe av org.nett som til starter,dynamo,oljetrykk og vanntemp)

 

Også trenger du lambda,gasspjeld,fuelrail til 16v innsug, fpr, dyser,co-pot og bankesensor, vannflens med plass til tempføler på siden av toppen (vannflens fra golf g60 med clima) og blåtemp føler.

 

Frode lager chip sikkert til deg for 16v uten overladning.

 

Da slipper du både luftmassemåler eller mengdemåler, og du får et veldig cleant motorrom.

 

Vet du hvor man kan få tak i dette? Har tittet litt på ebay, og ligger ett ledningsnett der, men til en ganske dyr sum synes jeg

 

Vet du også hvordan gasspjeld jeg kan bruke på 16v innsuget? passer G60 spjeldet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke gasspjeld fra ABF og 9A (Passat).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke gasspjeld fra ABF og 9A (Passat).

 

Nei, det passer ikke på 16v innsuget.

 

Bruk gasspjeld fra G60, bolt on, for du trenger både tomgang og fullgassbryter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.