Erstatning/tilsvarende for Scholl S17+?

Anbefalte innlegg

Har pleid å bruke Scholl S17+, men ser at dette er utsolgt hos Scandicshine og jeg skulle hatt dette. Lurer derfor på hvilke andre produkter (da helst hos SS da jeg skal ha noe annet der) som har ca samme egenskaper?

Hvordan er S15A (dette er dog en all-in-one) (http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=209)? Eller andre fabrikanter?

 

Innvendinger på kombinasjonen jeg bruker?:

S03 Gold på blå Scholl (hvor dette er nødvendig, ellers bare de 2 neste stegene)

S17+ på oransj Scholl

S30 på hvit Sonus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna SIP vil jeg påstå stiller i samme klasse når det gjelder cutting. Støver mer, men funker like bra, foruten at den lager kjørespor, noe S17+ ikke gjør med samme combo.

Edit: du har ikke prøvd sort Scholl pad? Jeg sluttet helt å bruke Sonus etter jeg prøvde Scholl sine : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg skjønner det da er SIP et "dårligere" valg, siden det både støver mer og lager kjørespor (selv om vel disse tas med S30/finpute?)?

S17+ og oransj pute kan man vel nesten ta alene som polering (eller var jeg blind når jeg så på lakken?) om man ikke trenger den siste finishen man får med S30?

 

Har ikke prøvd sort Scholl, men da blir det å kjøpe det når Sonusen tar kveld. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna SIP vil jeg påstå stiller i samme klasse når det gjelder cutting. Støver mer, men funker like bra, foruten at den lager kjørespor, noe S17+ ikke gjør med samme combo.

Edit: du har ikke prøvd sort Scholl pad? Jeg sluttet helt å bruke Sonus etter jeg prøvde Scholl sine : rolleyes

 

jeg bruker sonus pads for tiden....kan du med enkle ordelag si hva som gjør at scholl sone pads er bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedder en femtilapp på at de har S17 inne hvis du sjekker via mail eller telefon.

Ofte stemmer ikke beholdningen i webshopen med reell beholdning.

 

Ellers er jeg enig med Brage, med unntak av SIP og støving. A15 feks støver vesentlig mer enn SIP, og er ganske close S17 på cut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker sonus pads for tiden....kan du med enkle ordelag si hva som gjør at scholl sone pads er bedre?

 

Med mindre Sonus har kommet med ny type pads i senere tid (aner ikke), er det ene og alene pga. kanten på baksiden av paden. På de jeg har av Sonus er "borrelåsflata" på paden like stor som selve skumdelen, hvilket gjør det meget risikabelt å drive på litt trange steder.

Det er ikke uten grunn at f.eks. både Scholl og Überpads lager denne flaten mindre enn skumdelen.

Dessuten synes jeg mine Sonus pads er for store til Scholl bakplate.

Svar godt nok? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg skjønner det da er SIP et "dårligere" valg, siden det både støver mer og lager kjørespor (selv om vel disse tas med S30/finpute?)?

S17+ og oransj pute kan man vel nesten ta alene som polering (eller var jeg blind når jeg så på lakken?) om man ikke trenger den siste finishen man får med S30?

 

Har ikke prøvd sort Scholl, men da blir det å kjøpe det når Sonusen tar kveld. :)

 

Som du nevner, er S17+ genial i så måte ja, men nå er det jo stor forskjell på hardhet på lakk.

En skikkelig hard VAG-lakk med masse swirls får man nok sjelden stort mer enn 90% korrigering med S17+ alene, med mindre du kjører MANGE pass med kraftig press.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser flere på dcn skriver at sort scholl (med kupert flate) ikke kan sammenlignes med kvaliteten på gul, blå og orange scholl.

Har selv både gul og orange i bestilling nå på grunnlag av tilbakemld fra flere brukere på den gode kvaliteten på de to.

 

Som sistepute velger jeg derfor å bruke av de Lake Country-padsene jeg har liggende. Har både blå, hvit og rød som det er liten forskjell på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser flere på dcn skriver at sort scholl (med kupert flate) ikke kan sammenlignes med kvaliteten på gul, blå og orange scholl.

Har selv både gul og orange i bestilling nå på grunnlag av tilbakemld fra flere brukere på den gode kvaliteten på de to.

 

Som sistepute velger jeg derfor å bruke av de Lake Country-padsene jeg har liggende. Har både blå, hvit og rød som det er liten forskjell på.

 

Skjønner ikke helt poenget med å sammenligne disse når hverken gul, blå eller orange har samme cutting som sort...

Jeg bruker selv blå og orange (orange er fortsatt min favoritt), til grov/medium polering, og sort til avsluttende.

Av de Scholl pads jeg har, er det sort som har holdt lengst... Stivere skumpads har naturlig nok en tendens til å gå i oppløsning etter mye bruk med grove midler og jevnlig rensing med børste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget med å sammenligne disse når hverken gul, blå eller orange har samme cutting som sort...

 

Sammenligner ikke cut, men kvalitet.

Poenget er at flere mener at den sorte fra Scholl er dårligere egnet som finishing pad enn flere alternativer.

Når det gjelder den gule og den orange derimot, er det helt motsatt, altså på topp i sin klasse.

 

Ettersom flere (bl.a Bernhard) anbefaler nettopp disse to, ser jeg virkelig frem til å få de selv.

 

Edit;

Klart, det beste er jo å gjøre seg opp en mening selv, men det kan være greit å også høre hva andre og mer erfarne har å si. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammenligner ikke cut, men kvalitet.

Poenget er at flere mener at den sorte fra Scholl er dårligere egnet som finishing pad enn flere alternativer.

Når det gjelder den gule og den orange derimot, er det helt motsatt, altså på topp i sin klasse.

 

Ettersom flere (bl.a Bernhard) anbefaler nettopp disse to, ser jeg virkelig frem til å få de selv.

 

Edit;

Klart, det beste er jo å gjøre seg opp en mening selv, men det kan være greit å også høre hva andre og mer erfarne har å si. :)

 

Der kom den, ja ;) Jeg ville uansett testet sort før jeg avfeide den helt. Jeg er veldig godt fornøyd med den. Og ja, jeg anbefaler også orange. Gul har jeg ikke prøvd ennå.

Skal også sies at jeg ikke har erfaring med andre finishing pads enn Sonus og Scholl, hvor mitt valg ble Scholl. Hex-Logic pads er snart underveis, så får jeg testet dem også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på nippet til å bestille sort selv også, men jeg har som sagt flere fra LC som gjør en fin jobb som finishing pads.

Det, kombinert med andres erfaringer, gjorde at jeg droppet den i denne omgang. Gul skal angivelig ha samme cut som blå, men være enda mer behagelig å jobbe med. Blå har også fått utrolig mye skryt.

 

Uansett håper jeg Anders har tatt kontakt med Ketil, da jeg fortsatt er 90% sikker på at han har S17 på lager. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! :)

 

Har sendt en epost via kontaktskjemaet, satser på at de svarer fort! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varer fra Scholl skal visstnok ha kommet idag sammen med en haug med maskiner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar av Ketil allerede i går kveld, og S17+ var på lager! Takk til Knut Arne for tips - bestilling ble sendt tidligere i dag. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.