#1 Skrevet September 8, 2010 (endret) Normal kjøring fungerer fint, dvs når man bruker gasspedalen lite. Men når man trøkker på litt så vil den ikke. Bilen kjennes rett og slett veldig tung ut. Kom plutselig i går på motorveien, alt av sprut i bilen ble borte. Kom meg ikke forbi en eldre kar i en Mazda ut av lyskrysset i stad Har ikke fått lest av bilen ennå, men hadde håpet noen her inne hadde noen hint ellet tips til hva som kan være galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2010 Hjelper vel så lite, men hørtes ut som nødmodus uten turbotrykk. Hadde dette engang på min første S3. Det var LMM som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2010 Ok, men vil ikke det vises med feilmelding i kjørecomputeren? Lurer kanskje på om resirkuleringsventilen lekker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2010 Ok, men vil ikke det vises med feilmelding i kjørecomputeren? Lurer kanskje på om resirkuleringsventilen lekker... Nå var jo dette en S3 fra 99, husker ikke om den gjorde det. Snart 10 år siden jeg hadde den bilen Helt sikkert andre her inne som kan gi deg gode svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2010 (endret) Nå var jo dette en S3 fra 99, husker ikke om den gjorde det. Snart 10 år siden jeg hadde den bilen Helt sikkert andre her inne som kan gi deg gode svar. Takk for tipsen hverfall, får vel prøve å få avlest i kveld. Får også håpe Stian Frilseth leser tråden Featuring an Upgraded Piston Type Valve, a must have for any 2.0T! One of the weakest spots on any chipped 2.0T cars is the diverter valve. The fragile factory diaphragm can crack under high boost pressure and create a massive boost leak. This OEM valve from the new FSI motors features an upgraded piston type design modeled after the more expensive aftermarket units. This is the perfect solution for anybody needing an upgraded DV that does not want to void their factory warranty with "aftermarket" parts 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2010 Takk for tipsen hverfall, får vel prøve å få avlest i kveld. Får også håpe Stian Frilseth leser tråden Featuring an Upgraded Piston Type Valve, a must have for any 2.0T! One of the weakest spots on any chipped 2.0T cars is the diverter valve. The fragile factory diaphragm can crack under high boost pressure and create a massive boost leak. This OEM valve from the new FSI motors features an upgraded piston type design modeled after the more expensive aftermarket units. This is the perfect solution for anybody needing an upgraded DV that does not want to void their factory warranty with "aftermarket" parts Resirkventilen som sitter skrudd på kompressorhuset på turboen pleier å ryke, belgen rundt stempelet sprekker og ladetrykket lekker ut. Ny orginal ventil er uten belg og vesentlig bedre:) Værdt å sjekke ut om denne er deffekt.. er det i mere eller mindre grad på de fleste eldre 2.0tfsi. Svært få 2.0tfsi som går som de skal.. uten at kunden nødvendigvis veit det. Dette er fort å sjekke om man har bukk, da kommer man til ventilen (som er elektrisk) fra undersiden lett:) Bare å skru den ut og se om den grønne/røde belgen er sprekkt. Dette er kun synsing uten å ha sett noen feilkoder eller måleblokker:) Vedlagt bilde av gammel type (til venstre) og ny. Belgen som er rød på den gamle her er det som sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2010 (endret) Flott Du bekreftet det jeg leste meg til tidligere i dag. Har bestilt D versjonen som har stempel istedet for membran. Tror den er til 2.0 TFSI fra 08 og oppover. Koster 641 kr inkl VW Audi rabatten. Kikket oppi der i stad og ovenfra er det godt og trangt, får jekke opp og kikke litt Ang kliman så byttet jeg vifta i går, og foreløpig fungerer den flott 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2010 Jekke opp bilen, ta av plata under og skru ut DVen = 40 min. Trangt og godt, men heldigvis så var den defekt. Får ny stempelversjon i morgen og blir spennende og se om dette var synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2010 Jekke opp bilen, ta av plata under og skru ut DVen = 40 min. Trangt og godt, men heldigvis så var den defekt. Får ny stempelversjon i morgen og blir spennende og se om dette var synderen. Dette var nok feilen:) Bilen går som en dass når den ser slik ut:) Så bra med klimaen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2010 Bilde viser at under under belastning vil en sprukket DV delvis resirkulere luften som egentlig skulle gått inn i motoren, derav lite trykk og lite krefter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2010 Bilde viser at under under belastning vil en sprukket DV delvis resirkulere luften som egentlig skulle gått inn i motoren, derav lite trykk og lite krefter. Stemmer det:) Er nok feilen du fant der;) Trykket blåser da igjennom de små hullene på toppen av stempelet og ut fra innsiden av membran og inn på innsugs siden igjen:) Prøv å blås midt på toppen av stempelet med munnen så ser du hva som skjer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 9, 2010 Fikk skiftet den i stad, tok litt tid da ryggen fortsatt ikke henger med.... Klarte også å runde en skrue. Tenkte å kjøpe 3 nye, men de hadde ikke disse inne. Skrudde forsiktig, men klarte så klart å ta den ene... Og de som vet hvor denne DVen sitter vet også at det er TRANGT der Heldigvis var det den skruen som satt neders, så kom akkurat til med Dremelen. Fikk på plass en annen skrue jeg hadde liggende, og nå går bilen godt igjen. Alle 240-250hk er endelig på plass igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 9, 2010 Fikk skiftet den i stad, tok litt tid da ryggen fortsatt ikke henger med.... Klarte også å runde en skrue. Tenkte å kjøpe 3 nye, men de hadde ikke disse inne. Skrudde forsiktig, men klarte så klart å ta den ene... Og de som vet hvor denne DVen sitter vet også at det er TRANGT der Heldigvis var det den skruen som satt neders, så kom akkurat til med Dremelen. Fikk på plass en annen skrue jeg hadde liggende, og nå går bilen godt igjen. Alle 240-250hk er endelig på plass igjen Så bra det løste seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 9, 2010 Hei Nå er jo denne saken løst men.. jeg hadde akkurat samme problemet at den lakk på min a3 2.0 tfsi! Jeg fikk satt inn en Forge DV replacement kit som gjør at den er vakuum styrt istedenfor elektronisk styrt? Ser ut til å funke tilfredstillende! Er det forresten noen fordeler/ulemper det at jeg har skiftet til en vakuum styrt kontra elektronisk styrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 9, 2010 Leste et sted at forgen reagerer litt saktere, men de sier enkelte at D ventilen også gjør. Jeg vet ikke, men D ventilen fungerer som den andre ventilen med membran. Jeg merket ingen forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...