#1 Skrevet September 8, 2010 Har bilen på verskted. De sier de får løsnet litt på glødepluggen, men de får den ikke opp. De har prøvd med varme. Nå tørr de ikke gjøre noe mere. Er det ingen ting å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2010 Søk og du finner ferdige og raskere svar http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=193029&highlight=gl%F8deplugg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2010 På V6 2.5Tdi pleier det bare å værra å grisekjøre bilen no helt jævelig, og spraye på litt rustløser så løsner de med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2010 Problemet er at om de ikke gjør som Thomas her beskriver FØRST, men løsner den litt før den sitter fast igjen så har somregel gjengene i toppen gått allerede, og det er ikke sikkert man får dratt den nye til skikkelig etterpå om man ikke er heldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 8, 2010 Det de sier nå er at den sitter så godt at de ikke tørr å ta i mer pga at de er redd for at det da skal løsne en bit å dette nedi motor slik at de må av med topplokket eller noe i den duren. (Brodern som hentet bilen for meg). Da blir regningen på for 20-25000kr sier de. De sier de har brukt varme, men man må vel bruke noe varmere enn propan? Om 6-kant bolten ryker så går vel ikke denne gløderen ned i motoren. Den kan vel henge i ledningen å dra den ut. Det finnes vel hylser som man kan sette utenpå om hullet blir litt stort? Man kan kanskje få stempelet til å stå på topp på denne glødepluggen slik at det er mulig å få sugd bort alt igjen? Men håper jo et Audi verksted hadde klart dette. Noen spesialverksted som kan klare dette? Andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2010 Problemet er ikke at noe kan falle nedi, det kan støvsuges opp. Utfordringen er at man vrir løs alt som sitter over toppen, mens gjengepartiet og nedover blir sittende og det er knallhardt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2010 Hva er alternativet. Jeg må jo få byttet glødepluggen? Pleier dette å være så stort problem? Hva vil ting koste? Er det bare på 2,5TDI som dette problemet er på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2010 Alternativene slik jeg ser dem: Bruke de fleste kjente triks for å løsne, som folk sier: Få den varm, spraye på med noe lurt. Finnes penetrerende kjøle-rustspray. Deretter forsøke å skru den av. Knekker den så er det tre alternativer: Forsøke å borre opp eller få den av på annet vis og deretter gjenge opp. Eller gjøre akkurat det samme med toppen av (og til 10-15K ekstra i kostnad). Eller skifte toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2010 Vil ikke et Audiverksted vite om disse alternativene som penetrerende kjøle-rustspray? Leste dette i en annen tråd? Møller har spesial verktøy for detta er et meget skjent problem at gløde pluggen knekker. Så det beste hadde hvert å få lånt et slikt sett og følge arbeids prosedyren til punkt å prikke så skal dette være i orden på under en time med strøkne gjenger i toppen. Verktøye inneholder en enkel litte borre rigg som festes i toppen med forskjellige bor og fres følger også adapter som skrus inn der diesel dysa sitter for å kjøre trykk i sylinderen dette for å ungå å få spon ned i motoren Noen som vet om hvilke Audi/Møller verksteder i Oslo + omegn som har dette? Må jo bli billigere enn å ta av toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2010 Disse sitter fast somregel etter å ha fått løsnet de litt forde gjengebanen i toppen løsner å kiler seg fast mellom gjødeplugg og topp. Ingen spray kan fikse det:) Så om den først løsnet litt og så satt seg igjen så er det trolig det som har skjedd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2010 Hva verkstedet har gjort er jeg usikker på. De sa i telefonen til brodern at de var litt løse. Men når han kom å hentet bilen sa de at den satt bom fast. Hva som er sant vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2010 Eller at de har begynt å vri litt, så har de kjent at den har gitt etter og er i ferd med å knekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 8, 2010 Hva verkstedet har gjort er jeg usikker på. De sa i telefonen til brodern at de var litt løse. Men når han kom å hentet bilen sa de at den satt bom fast. Hva som er sant vet jeg ikke. de skrudde dem vel til igjenn før de leverte fra seg bilen, er de løse blir det jo lekkasje når en starter bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 8, 2010 Disse sitter fast somregel etter å ha fått løsnet de litt forde gjengebanen i toppen løsner å kiler seg fast mellom gjødeplugg og topp. Ingen spray kan fikse det:) Så om den først løsnet litt og så satt seg igjen så er det trolig det som har skjedd. Vil det ikke være en ide å kjøre motoren driftsvarm, deretter sjokke gjengene med dor og hammer? Dette har hjulpet for meg før hvertfall. Faktisk også å skru litt til istedet for opp igjen før man løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2010 S-sentrum fikk de opp:-). Da har jeg 6 nye glådeplugger. Føles godt foran vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 28, 2010 Nevnte de på noen triks de brukte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 29, 2010 Bare så det er nevnt: Det finnes spesialverktøysatser for å få opp/ut brukne glødeplugger uten å måtte ta av toppen, så et "proft" verksted bør kunne få til dette uten å ta av toppen omtrent uansett. Brukne glødeplugger er et vanlig problem på Merce med CDI-motor også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 29, 2010 Tror varme og kjøle flere ganger. Bruke god tid. Ikke bare dra til alt man kan på første førsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...