#1 Skrevet September 9, 2010 Hei har en corrado g60 som har et ganske høgt bensinforbruk(2,1l på mila). feilsøkt litt hos sensora å motorledningsnettet. men ser ikkje noe feil. einaste synst e merkelig er at når ej kobler i fra Lambda skjer de ingenting å det gjelder luftmengdemåleren(Co-Poten). Cop poten er stilt til 500ohm. vel å merke lambdaen er ny(prøvd me den gamle lambda ingen forskjell). har bytta copoten til en som ej vet funka men ingen forskjell der heller. Blå temp føler fungera fint.(Ny). Har gått over jordinspunkt. å søtte på ekstra jordinga men ingen forskjell da heller. står chip mindre og mindre ladehjul på. men selv med de skal ej kunne kjøre rundt ei 40-50 mil. sist måling va 26 mil kjøring. Noen som har tips? Takker på forhand=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2010 min gamle brukte det samme når lambda var gått i stykker, kan også være at hjernen har satt seg i nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2010 vist hjerna e i nødmodus. spenninga som e for lav da? ser fiksa ej jording til lambda her for 2 daga sia men hekkje merka noe bensin forbruk. men når turtalle kjem oppi 3500omdr no etter fiksinga av jordinga lyse batterilampa. før ditta ingrepe så lada dynamoen 14.05v. men får skjekk igjen ka den lada no. om der he skjedde noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2010 Jeg også sleit med dette en stund. Bytta /sjekka de samme delene som du gjorde. Alt blei mye bedre når jeg bytta vacum slangen som går til hjernen oppi vannkassa. Selv om den så helt bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2010 Jeg også sleit med dette en stund.Bytta /sjekka de samme delene som du gjorde. Alt blei mye bedre når jeg bytta vacum slangen som går til hjernen oppi vannkassa. Selv om den så helt bra ut. hm kun 2 månda sia ej bytta dinna slanger der... får prøve litt til etter helga å sjå om ej fin ut noe meir:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2010 Da vet du sikkert at den vacumslangen skal være nøyaktig 1m, og at den sitter på rett vacumuttak bak på spjeldhus? Går bilen reint, eller fusker den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2010 Da vet du sikkert at den vacumslangen skal være nøyaktig 1m, og at den sitter på rett vacumuttak bak på spjeldhus?Går bilen reint, eller fusker den? jess 1000mm å på venstre sida;) bilen går ganske reint. men er litt naping på vei oppover turtallet. ser tydelig at af måleren ligge på rundt 14,5 til 4-5000omdr før den spretter ned til 12-13.. så den får for mye bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...