Nytt spørsmål i siste post, sender TNT til post restante?

Anbefalte innlegg

Hei

Føler jeg trenger litt hjelp til å montere nye turboen på min A4 b5 1.8t AEB. Gamle er tatt ut, men redd for å gjøre noe feil og føler derfor det hadde vert greit om noen kunne hjulpet meg en kveld.

Regner med at nye turboen kommer i posten på tirsdag, skulle helst ha hatt den montert i løpet av uka. Bilen står i garasjen i moss hvor det meste verktøy er tilgjenlig, ta kontakt om du har lyst til å hjelpe.

skal sellfølgelig bli belønnet for slitet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter alt i sammen i motsatt vei av det du demonterte det.

Det som er viktig er at du 'primer' turboen før du kobler til olje turen (olje gata inn på turbo)

Og prime turboen mener jeg at du fyller den med olje, med en oljesprøyte eller liten trakt eller hva du velger og bruke.

Deretter så er det og montere alt i sammen i motsatt måte av du demonterte det, pass på og ikke få noe smuss og skitt inn i turbo innløp, olje tur eller vann tur..

Deretter napper du av stikka til coilene foreks, og kjører den på starteren 3-4sek, 2-3 ganger så du er sikker på at olje turen på turbo er fylt med olje, da er du sikret at turbo har smøring fra 1 stund av!

Deretter kobler du til coilene, starter opp, la den stå og gå på tomgang til motor er driftsvarm, se hele tiden etter lekkasjer.

Pakning til olje retur må byttes helst, banjo skiven til olje tur er også en fordel og bytte..

Kjør en liten tur, rolig først, så stopper du og sjekker at alle bolter sitter som de skal, sjekker at det er riktig olje nivå på motor og kjøleveske, så tut og kjør!

(Husk og koble til N75 ventilen, boostcontrollern)

Dette klarer du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den gamle turboen havarerte, så ville jeg byttet oljetilførselsrøret til turbo også.. Er ofte årsaken til havariet:) Mange turbo verksteder gir ikke garanti på turboer til disse bilene om ikke røret også byttes.. de kokser innvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det glemte jeg selvfølgelig og å skrive :) Thanks Stian :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra veiledning :) får vel gjøre ett forsøk på å montere den selv.

Den gamle turboen havarerte ikke, men wg lokket var utslitt og sprekk i godset på eksoshuset. Ellers var turboen nesten tipp topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg ikke påstå at du trenger og bytte olje turen (olje til turbo)

Følg min veiledning og dette går nok supert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se imorra, men sliter med å få av olje returen, sitter jo under turboen og er vanskelig å komme til. tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter skrudd med 2stk 5mm umbraco skruer under turboen, letteste er og få løsnet turboen litt først, så kommer du bedre til..

Ellers så sitter den med 2stk 10mm bolter i bunnpanna :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har løsnet alt untatt den, men sliter fortsatt med å komme til. Har vurdert å skru den ut i bunnpanna, men er det røret så mykt at jeg får vridd det ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg pleier å skru av klima pumpa og skru av returen på bunnpanna.

så er det bare løfte turbo med retur rett opp.

braketten til turboen skrur jeg av på blokka så den følger med opp den også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo endelig ute, tokk ikke av klima kompresoren, men skrudde av på bunnpanna og lirka ut. Funka bra det ;)

Takk for alle tips :)

noen som vet om TNT leverer til post restante? ser ut som nye turboen har stoppa opp....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.