#1 Skrevet September 10, 2010 Har fått en klakkelyd ved svinging. Er ganske så sikker på det er drivknuten, men husker ikke fremgangsmåten for å finne ut hvilken det er. Når jeg svinger til venstre og det klakker, er det da den ytre på høyre eller ventre side som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2010 sannsynligheten for at det er ytre er uansett størst, da det er denne som har det værst under bruk uansett. revna mansjett og fett rundt omkring inni der er en sikker vinner. er det som somregel dreper knutene, at mansjettene takker for seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2010 Mansjettene er hel og fin. Det er det som er rart. Har overhalt drøsevis an drivledd, men huske ikke no kosn man sjekke den. Svinge æ til venstre og kjører i ring og det kakler, kosn drivknute e da gåen? Høyre eller venstre. Men å huske at hvis æ svingte til venstre å det kakler, så er det den høyre. Noen som kan bekrefte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2010 Som regel er det slik: Sving til venstre og det klakker, så er det venstre som er gåen, og omvendt. Men det kan jo aldri garanteres, men det er min erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2010 Som regel er det slik: Sving til venstre og det klakker, så er det venstre som er gåen, og omvendt. Men det kan jo aldri garanteres, men det er min erfaring. Samme her! Slår sjeldent feil det, har bytta noen 100 drivknuter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2010 Men er det noen andre måter å sjekke drivknutene? Slark, knepping etc.. mens man har bilen på bukk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2010 Knepping vil forekomme, få en eller annen til å gå ved siden av hjulet når du kjører i sving. Ikke alltid man får det frem i bukk, da belastningen er for liten med hjula i lufta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...