#1 Skrevet September 10, 2010 Har satt inn PP764. Har litt fusk ved lavt turtall med de nye dysene, Satte i de gamle i kveld for å se om det gav seg og det gjorde det. Det som skjer med de nye dysene er at hvis turtallet havner ned mot 1600-1700 så napper motoren litt, Det er ikke forde den trekker tungt at det napper, gir jeg litt gass blir motoren rolig, men da har jeg plutselig brutt fartsgrensen, Innbiller beg at en av dysene henger litt eller at i verste fall gir ikke pumpa nok til at de nye dysene åpner på så lite gass pådrag, det skjer bare når en skal holde jevn hastighet på lavt turtall Har ikke prøvet dyserens siden det var nye dyser, men har kjørt slik nå et par tanker. Vil samtidig legge til at det er en himla forskjell på disse dysene mot originale. har mere drag på sjette gir med de nye dysene enn på fjerde gir med gamle dyser. __________________ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2010 HAr fått det samme etter jeg monterte de samme dysene på Caddy'n.. Den ryker også noe ved oppstart av kald motor, så vil tippe det er fordi den får litt mye diesel. Ble vel anbefalt å få chippa bilen med tilpassa chip til dysene..Det er jo de største dysene for "gate"bruk såvidt jeg har skjønt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2010 Renset godt for sot inni muttrene? Trukket til muttrene med ca 20 grader? Drar man til for hardt så endres spraybildet og det kan påvirke gangen. Renset godt i alle hull i toppen? Nye skiver av rett type under dysene? Pinlig renslighet ved skiftet? Skal normalt ikke fuske, så her vil jeg anta at du har gjort noe galt med montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2010 HAr fått det samme etter jeg monterte de samme dysene på Caddy'n.. Den ryker også noe ved oppstart av kald motor, så vil tippe det er fordi den får litt mye diesel. Ble vel anbefalt å få chippa bilen med tilpassa chip til dysene..Det er jo de største dysene for "gate"bruk såvidt jeg har skjønt.. Sier du det ja mikkel, jeg har ikke noe svart røyk ved oppstart, men litt groggy er den et par sekunder. Men hvis den får for mye så skulle det vel bli værre om en gir gass? Men da blir den jo helt fin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2010 Når du gir gass trenger den mer diesel, og vips så er problemet løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2010 Når du gir gass trenger den mer diesel, og vips så er problemet løst Problemet er når jeg skal holde jevn fart på lavt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2010 Renset godt for sot inni muttrene?Trukket til muttrene med ca 20 grader? Drar man til for hardt så endres spraybildet og det kan påvirke gangen. Renset godt i alle hull i toppen? Nye skiver av rett type under dysene? Pinlig renslighet ved skiftet? Skal normalt ikke fuske, så her vil jeg anta at du har gjort noe galt med montering. Trukket til med rundt 20 grader ja, god rensing og renslighet, riktige skiver, ingen lekkasjer. Samme prosedyre på nye og gamle dyser men bare gamledysene går uten nykking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2010 Driver å undersøker nå om jeg kan få tilsent en dyse å prøve med, jeg mener fremdeles at det er en eller to dyser som ikke fungerer optimalt....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2010 Problemet er når jeg skal holde jevn fart på lavt turtall Jepp, prøvde bare å forklare en mulighet til hvorfor den går fint opp på turtall og belastning...tenkte omtrent sånn at da trenger den mer diesel, og vil kanskje ikke være så sårbar for for mye diesel, derfor bare problemer på lavt turtall og lite belastning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 11, 2010 Samme prosedyre på nye og gamle dyser Det er vel ikke tilfelle, du skrur vel ikke av og på spissene på injektorene? Når du skifter tilbake så har du vel et helt ekstra sett med injektorer inkludert spisser? Mistenker du noe fusk så er det best å få testet åpningstrykket og spraybildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 11, 2010 Problemet er når jeg skal holde jevn fart på lavt turtall Får sette inn 2.3 kassa igjen Geir , så slipper du iallefall lavt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 12, 2010 Det er vel ikke tilfelle, du skrur vel ikke av og på spissene på injektorene? Når du skifter tilbake så har du vel et helt ekstra sett med injektorer inkludert spisser? Mistenker du noe fusk så er det best å få testet åpningstrykket og spraybildet. Har desverre ikke det Steinar, Ja det kan være en ide å få de testet, må vel levere de inn da, jeg har ikke sånt utstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 12, 2010 Får sette inn 2.3 kassa igjen Geir , så slipper du iallefall lavt turtall Hehe Aldri: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 12, 2010 Jepp, prøvde bare å forklare en mulighet til hvorfor den går fint opp på turtall og belastning...tenkte omtrent sånn at da trenger den mer diesel, og vil kanskje ikke være så sårbar for for mye diesel, derfor bare problemer på lavt turtall og lite belastning Vet ikke om den får for lite eller hva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 13, 2010 Har forstått det slik, at man må inn i vagcom, og justere dieselmengden, etter at man har bytta dyser... kan det ha noe å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 13, 2010 Har forstått det slik, at man må inn i vagcom, og justere dieselmengden, etter at man har bytta dyser... kan det ha noe å si? Nei, vanligvis trengs ikke det på 2,5tdi R5. Pleier å fungere utmerket bare ved å skifte spissene. Har man dobbelmasse-svinghjul så kan det bli romling i det ved fullt pådrag i høye gir, men da er det jo bare å ikke gi fullt så mye alternativt finne seg enkeltmassehjul. Her vil jeg tippe feil montering (for hardt moment) eller urenheter som har tatt turen inn i de nye spissene. Men det kan jo også hende at motoren har en eller annen feil som blir forsterket (og først merkbar) med mer diesel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 14, 2010 Har forstått det slik, at man må inn i vagcom, og justere dieselmengden, etter at man har bytta dyser... kan det ha noe å si? Har lest en guide om det jeg og men det var vist for 1.9 motoren. Jeg prøvde uansett men hadde ikke riktig login kode. Jeg har lest på TDI club at noen har måttet bytte PP dyser i garanti tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2010 Nei, vanligvis trengs ikke det på 2,5tdi R5. Pleier å fungere utmerket bare ved å skifte spissene. Har man dobbelmasse-svinghjul så kan det bli romling i det ved fullt pådrag i høye gir, men da er det jo bare å ikke gi fullt så mye alternativt finne seg enkeltmassehjul. Her vil jeg tippe feil montering (for hardt moment) eller urenheter som har tatt turen inn i de nye spissene. Men det kan jo også hende at motoren har en eller annen feil som blir forsterket (og først merkbar) med mer diesel. Hvor mye moment skal dysespissene ha? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...