#1 Skrevet September 10, 2010 Hei! Har en kompis med en '96 Audi A4 b5 som mistenker at bilen hans er trikset med på km-telleren. Mangler store deler av service historikk fra tyskland da bilen er importert. Har kun norskt-service hefte som begynner på 120.000. Er det overhode mulig ved hjelp av vag-com eller andre metoder å finne ut om enten instrument har vært utkoblet eller at km.stand har vært endrert digitalt? Altså et register som lagrer den virkelige km.standen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2010 I Møller sitt "internasjonale" system, som går tilbake til 2003, så kan de se historikken på bilen, om den har vært innom tyske merkeforhandlere, service, handel av deler osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2010 Mener å huske at det er kun er enkelte helt nye biler hvor dette er mulig å avdekke. I eldre biler er det mulig å endre dette. Så historikk/kontakte tidligere eiere/forsikring er kanskje bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2010 For å finne ut om det har skjedd noe mens den har vært i Norge kan du f.eks sende reg.nr til vegvesenet og be om historikk med alle registrerte eiere. Da er det bare å søke opp tlf.nr til disse personene og ringe litt rundt til dem og bl.a spørre om de husker km.stand mens de hadde/solgte bilen...og hvordan dette stemmer med km.stand på telleverket i bilen i dag. Har gjort det av og til og funnet ut litt av hvert på flere biler. Bl.a en S4 i fjor som hadde 230` km på telleren da jeg snakket med selger...ringte så opp en kar som eide bilen 6 år tidligere...da var km.standen 220`.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...