Bytte pollenfilter på Audi 100 V6 og noen fler spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hola!

Så over motorrommet med en bekjent som skrur mye bil, hvor han så la merke til at pollenfilteret var tett.

Problemet nå er at ingen av oss vet hvordan vi skal bytte det på min bil!

Bilen er en Audi 100 V6 91-mod.

Noen som kan hjelpe? :)

Itillegg så blinker lampa for bremsevæskenivå, men selvom nivået er riktig og uttaket for følern blir kortslutta, så blinker det like mye. Muligens feilkode?

Og brukermanual for bilen får jeg vel kanskje tak i på moeller? Er en quattro også.

Edit: Viste seg at bremseklossene foran var slitte. Ligger en føler inne i disse som ryker selvom bremseklossene fortsatt er brukbare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger noen tråder om dette fra før.

Men, hvordan "ser" dere at pollenfilteret er tett, hvis dere ikke har hatt det oppe?

Du skifter dette, med å åpne den sorte boksen på venstre side under dekselet, foran frontruta.

Hvis bremsevæskenivået varsler fortsatt, selv om ledingene er linket (såkalt kortsluttet), må du jorde signalet i instrumentet.

Dette må du finne i koblingskjemaet.

Det er vel ett velkjent problem på eldre biler, med kontakt problemer.

Jeg har selv gjort dette med bremsevarsling på min.

Kjøp deg en verkstedhåndbok fra Bentley Publishers.

Du finner noe her også:

http://www.isham-research.co.uk/quat...pC4/index.html

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=148336&d=1281475787

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det nå, bedre resultat å bare søke på pollen istedenfor pollenfilter.. : bh :

Han utbrøt det med en gang han så filteret, så jeg stoler på det. Itillegg så det ut som at det var fullt av dritt på de "rillene" vi så.

Så det kan ikke være en feilmelding i hjernen? Takker, får prøve å finne ut åssen den blir jorda!

Og takk for forslaget om bentley publishers!

Forresten, det flasser litt lakk på venstre hjulbue foran og førerdøra rett over lista midt på, og jeg syns det ser forjævlig ut. Noen spesiell fremgangsmåte på å pusse og lakke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.