#1 Skrevet September 11, 2010 Hallo lurer på noe på vegne av en audi 80 95 mod avant som en kompis har. det er en 15a sikring som går til radio,belysning osv... som ryker heletiden. sikring nr.4 vis det hjelper. Sikringen gikk når vi satte den inn.koblet da av batteriet,men likevell så gikk sikringa. Noen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2010 fordi dere har en kortslutning et sted kan jo prøve å slå av lys, fjerne kontakt fra radio o.l. jeg hadde selv en sånn liten grevling i bilen min som spiste sikringer, det viste seg etter hvert å være lyset i hanskerommet som hadde lirka seg litt løst og dermed ble kortslutta sånn av og til.. brukte vel nesten 10 sikringer fra trondheim til skien, fordi det var seff ikke noe problem før etter vi hadde kommet en en mil på vei hjemover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2010 Hehe,så du mener at det kan være ett " brudd" en eller annen plassen ?.. Her snakker vi om at det kortslutter med en gang. Får ikke starta bila engang før det kortslutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2010 hvis jeg skjønte dette her rett så går sikringen selv når batteriet er frakoblet? det skal jo ikke være mulig, håper jeg har misforstått noe her. Vil nok tippe som Morten sier at det et eller annet sted er kontakt mellom +12v og jord(kortsluttning). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2010 ja,eller den går jo ikke når batteriet er av men med en gang batteriet blir kobla til igjen,så ryker den sikringa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2010 hvilket, siden den går med en gang. så betyr det kortsluttning uten tvil . hva som forårsaker det. må dere jo bare feilsøke etter. siden du veit hvilken kurs det er snakk om. så må man starte og finne kabler, og evt kortsluttning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2010 Stemmer som flere sier. Dette er ikke pga overbelastning, men direkte kortslutning Her må dere feilsøke dere ved å koble ut en og en ting. Et tips er å få tak i automat-sikring, slik at du kan bare vippe den opp igjen etterhvert som dere prøver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2010 Etc? Hadde vært kjekt å vite hvilke andre forbrukere den forsyner! På C4/100/A6-karosseriet (som jeg mistenker at er veldig likt av erfaring) er en 'gjenganger' gjennomføringen til bakluka, ikke sjeldent at ting kortsluttes mot f.eks. kabelen til bakrutevarmeren! Sjekk inni gummibelgen. Ellers er det ikke sjeldent som Morten sier at radioen (som har det trangt i 80-midtkosollen) kan klemme hull på en kabel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2010 Som Bjørn Erik skriver: Sjekk kablene i gummistrømpa mellom tak og bakluke. Min var likedan og da var det flere ledninger som hadde sprekker i isolasjonen inne i gummigjennomføringa og forårsaket kortslutning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2010 Problem løst,var tydligvis dårlig kontakt til cd spilleren,så det fungerer nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...