#1 Skrevet September 11, 2010 Skal legge opp til to diagnose kontakter, der det jeg kommer til å koble til kommer til å stå i hele tiden, og da vil det bli strøm trekk. Her er det bilder på dem kontaktene jeg skal legge opp + et koblings skjema. Hadde håpet å fått lagt inn en bryter som "skrur" av strømmen til dem diagnose dele jeg skal legge opp. Info på google som jeg har funnet http://www.google.no/images?client=opera&rls=nb&q=obd2+pinout&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=W48gTNmdJ8iMOMn8jVs&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CD8QsAQwAw Grunnen for at jeg ønsker 2 diagnose porter er at jeg skal ha CarPC i bilen(der en diagnose kontakt blir brukt hele tiden), og ha mulighet til å koble til andre diagnose til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2010 Vel, om den er plugget i eller ikke spiller vel kanskje ikke så mye rolle, om det ikke er spenning på PCen? Test dette med amperemeter på batteriet, og se om det er noen forskjell! Kanskje det finnes en slags USB-kabel med bryter, framfor en på selve OBD2-kontakten? Det er vel mer sannsynlig. Det spiller jo ikke noen rolle hva som er koblet i kontakten så lenge det ikke er terminert på enden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2010 Planen er at dem alltid skal være tilkoblet. Pcen skal skru seg av ved et visst lav spenning. Ser den Plx Kiwi Wifi bruker strøm hele tiden når den står i, selv om tenninga er av. Diagnose delene står rett i denne "skjøte kabelen", da vil det ikke gå med bryter på USB kabelen. MEN jeg liker iden din, tror det hadde vært enklere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...