#1 Skrevet September 11, 2010 Holder på å med toppakningskifte på en 1.9TDI som står i en passat 2001. Da jeg skulle ta av registerreima oppdaga æ at det ikke var samme type strammer som det er på 1.8T. Noen som vet hvordan verktøy det skal være? Det er et spor øverst på stemplet til strammeren, så ser for mæ at det er noe låsing via den. Så når det kommer til å komprimere strammeren. Syns det virke som at stemplet på strammeren sitter bom fast. Er det noe som må løsnes eller må det bare brukes rå makt? Var mye lettere på 1.8T en hva denne er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2010 Holder på å med toppakningskifte på en 1.9TDI som står i en passat 2001.Da jeg skulle ta av registerreima oppdaga æ at det ikke var samme type strammer som det er på 1.8T. Noen som vet hvordan verktøy det skal være? Det er et spor øverst på stemplet til strammeren, så ser for mæ at det er noe låsing via den. Så når det kommer til å komprimere strammeren. Syns det virke som at stemplet på strammeren sitter bom fast. Er det noe som må løsnes eller må det bare brukes rå makt? Var mye lettere på 1.8T en hva denne er. Her skal det brukes en låsepinne som holder stemplet nede under av/på montering. denne følger med når du kjøper ny strammer. en flat sak med et spor i som du setter inn fra siden av strammern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2010 OBS på den strammeenheten. vær varsom når du presser stempelet tilbake og ikke bruk rå makt, men ta tida til hjelp. Evnt. tar du den ut i skrustikka å klemmer den forsiktig ihop. Men som sagt her, du må ha den låsepinnen. Eller du lager deg en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2010 Vi fikk en på VAG å levere ut en sånn på en søndagskveld. Det er snakk om service. sånn liker vi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...