Hjelp, el vinduet stopper på Passat!!!

Anbefalte innlegg

El vinduet på høyre side knaser/gnisler og stopper midt på : mad : for så å gå ned igjen. Håper noen kan fortelle meg , eller tipse om hva det kan være. Det er så :evil: kaldt å kjøre med!!!

Passat 98

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme om du lukker vinduet med bryteren på venstre som høyre side?

Men høres ut som at det er noe galt inne i døra...noe knekt eller går tregt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kanskje få opp vinduet ved å hjelpe til med å skyve det opp samtidig som motoren går. Du får mest tak ved å åpne døra og holde en hånd på hver side av glasset og skyve oppover.

Jeg hadde noe lignende problem på min gamle bil, der slutta det å virke og masse morsomme knaselyder i døra. Måtte bare skyve opp glasset og teipe det fast. Det var vaieren som hadde røket, og måtte bytte hele skinne/vaieropplegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det som er så :evil: at jeg ikke får opp vinduet med håndkraft. Det er heller ingen forskjell om jeg bruker de forskjellige knappene :(

Det blir vel til at jeg må ta frem Haynes Passatbok i morgen tidlig, men det hadde vært fint å vite hva jeg skullle se etter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få av lista så vipper du ut dekselet på håndtaket og skrur ut skruene der. Lurer på om det var et par skruer nederst på interiørdelen også (er en stund siden jeg gjorde det nå). Så er det bare å løfte av hele interiørdelen når du har løsnet dørhåndtakvaieren og ledningene. For å komme til på vindusmekanikken så må du skru løs metallplata den sitter på. I plata er det også to øyer (gummilokk) til å skru løs glasset noe som også må gjøres for å få tilgang på mekanikken.

 

Jeg byttet hele dette vindusskinneopplegget på begge sider på passaten jeg hadde, bare spør hvis du lurer på noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) , det er bra, tar det opp i morgen tidlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få av lista så vipper du ut dekselet på håndtaket og skrur ut skruene der. Lurer på om det var et par skruer nederst på interiørdelen også (er en stund siden jeg gjorde det nå). Så er det bare å løfte av hele interiørdelen når du har løsnet dørhåndtakvaieren og ledningene. For å komme til på vindusmekanikken så må du skru løs metallplata den sitter på. I plata er det også to øyer (gummilokk) til å skru løs glasset noe som også må gjøres for å få tilgang på mekanikken.

 

Jeg byttet hele dette vindusskinneopplegget på begge sider på passaten jeg hadde, bare spør hvis du lurer på noe.

Stemmer det...sitter to torx skruer nederst på dørtrekket ja

Og så må du huske og ta av lampa som sitter der og.

Den er bare å vippe løs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde opp i dag, men oppnådde ikke mer enn å få opp vinduet. Jeg får ta det senere. Litt vanskelig med den stålplaten som var innenfor dørtrekket! Hvordan er den festet? Det holder jo ikke å ta bare vinduet opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kanskje få opp vinduet ved å hjelpe til med å skyve det opp samtidig som motoren går. Du får mest tak ved å åpne døra og holde en hånd på hver side av glasset og skyve oppover.

Jeg hadde noe lignende problem på min gamle bil, der slutta det å virke og masse morsomme knaselyder i døra. Måtte bare skyve opp glasset og teipe det fast. Det var vaieren som hadde røket, og måtte bytte hele skinne/vaieropplegget.

 

Har nå dette problemet også på min bil - hva kostet dette og få fikset ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde opp i dag, men oppnådde ikke mer enn å få opp vinduet. Jeg får ta det senere. Litt vanskelig med den stålplaten som var innenfor dørtrekket! Hvordan er den festet? Det holder jo ikke å ta bare vinduet opp!

 

Du må skru av plata, det var vel 10 bolter rundt hele døra. Mekanismen sitter fast i selve plata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå dette problemet også på min bil - hva kostet dette og få fikset ??

 

Hele plata med vaier/skinneopplegget må byttes, de selger ikke vaieren løs selv om det er bare den som har røket. Delen koster rett over 1000 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.