#1 Skrevet September 12, 2010 Hvordan monterer man taktrekk i golf 1? Vet jo at det skal limes rundt kantene for vindu osv. Men er det noen form for klyper eller noe man fester der etter limet slik at det kan stå å tørke osv. Gjerne en link eller beskrivelse på hvordan dette kan utføres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2010 Ligger noen biler i tråden min her: Link Har kjøpt klypene hos biltema og bruker noen tynne lister for å få en hel flate som presser mot. Limet som ble brukt er standard kontaktlim kjøpt på en eller annen byggvarehandel. Ble anbefalt dette av en bilsalmaker. Viktig å bruke kotaktlimet riktig da Dvs. ha på lim på både trekket og der det skal limes på. Så vente til limet er overflatetørt (se bruksanvisning) og så presse og strekke det på plass for du setter på klypene for å la det tørke helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2010 Monterte du helt nytt taktrekk? Kjøpt hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2010 Monterte du helt nytt taktrekk?Kjøpt hvor? Jepp, helt nytt trekk Fulgte med bilen når jeg kjøpte den, men det skulle komme fra tyskland. Muligens Volkswarenhaus. Kan skjekk dette hvis det er av interesse, da jeg har esken det kom i enda og mener det sto noe på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2010 Ja takk. Sjekk det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2010 Monterte du helt nytt taktrekk?Kjøpt hvor? selges her http://www.typ-17.de/index.php/cat/c2597_roof-interior.html Håkon S er vell Norsk forhandler for de også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2010 selges her http://www.typ-17.de/index.php/cat/c2597_roof-interior.htmlHåkon S er vell Norsk forhandler for de også Takk, men vet de selger der. Mere interrissert i passformen og det så bra ut taket til Aksel. Så kjekt å vite hvor trekket kommer i fra;) Har taktrekk fra England, men ga opp i den ene bilen da det ikke var mulig å få bra: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2010 Ligger noen biler i tråden min her: LinkHar kjøpt klypene hos biltema og bruker noen tynne lister for å få en hel flate som presser mot. Limet som ble brukt er standard kontaktlim kjøpt på en eller annen byggvarehandel. Ble anbefalt dette av en bilsalmaker. Viktig å bruke kotaktlimet riktig da Dvs. ha på lim på både trekket og der det skal limes på. Så vente til limet er overflatetørt (se bruksanvisning) og så presse og strekke det på plass for du setter på klypene for å la det tørke helt Hvor finner jeg di klypene på biltema? Heter di noe spes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2010 Ja takk. Sjekk det:) Funnet igjen esken på «lageret» nå Det er kjøpt hos Volkswarenhaus, men på esken så er den en sendelapp med adresse til dem fra et annet firma. Virker som om de får trekkene sine fra denne produsenten. Denne produsenten går under navnet Decohaus og ser ut til å være drevet av en Peter Theobold. Er en side her for den som kan tysk Sikkert billigere men vanskeligere å kjøpe direkte derfra. Trekket har hvertfall god passform og kvalitet. Kom uten utskjæring til takluken men denne var lett å skjære ut. Veldig fornøyd med hvordan mitt ble da jeg hadde gruet meg til å sette det inn Hvor finner jeg di klypene på biltema? Heter di noe spes? De røde klypene kom i 10-pakk og fant de under kontor. De andre under verktøy Husker ikke navnene på de.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...