Regreim bytte på golf II gti 8V

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få merkinga til å stemme. Har ikke tatt av den reima som sitter der enda og som jeg har kjørt med uten prob i snart ett år. Får ikke merket på veiv- og oljepumpe/fordeler-drevet til å passe med hverandre. Er ikke snakk om bare ei tann. Noen som veit noe om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med å få merkinga til å stemme. Har ikke tatt av den reima som sitter der enda og som jeg har kjørt med uten prob i snart ett år. Får ikke merket på veiv- og oljepumpe/fordeler-drevet til å passe med hverandre. Er ikke snakk om bare ei tann. Noen som veit noe om dette?

 

Merket på kammhjulet har et spor/søkk som er freset inn bak, inn mot toppen. dette merket skal ligge jevnt met toppkanten. Kilereimhjulet på veiva, og det som drar oljepumpe/fordeler (tannreimhjulet) har hvert sitt merke, som skal ligge på hverandre. Et tips er å få rotoren til å peke på sylinder 1, og leite etter passende merker.

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Rotoren skal peke mot et hakk på fordeleren, da har du oljepumpe.

-Hakket på veiven skal peke opp slik at den treffer hakket i plastikken.

-På kam drevet er det hakk bakpå, skal treffe med topp av toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller dette?

 

Den øverste er riktig. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde passer med sånn det skal være hos meg, men her ser dere hvordan det er (Røde prikker). Noe nærmere kommer jeg ikke. Rotoren peker inn mot blokka.

Burde dette i det hele tatt gå?

Noen flere som har noen forslag?

Kan det ha noe å si hvis den som har byttet reim før har satt på ei reim som egentlig ikke passer?

golf.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmm dette var da merkelig prøv og ta av og monter sammen igjend riktig så kanskje bilen går meget bra, men burde jo strengt tatt ikke godt ut i fra tegningen din da, viktigste er jo og få kam og vei riktig, frordeleren kan du jo justere inn litt etter på.

 

før du prøver og monterer sånn det skal stå, så skjekk om alle skiler er i orden deretter merker du der den er nå og prøver og montere riktig funker dette ikke så har du jo dine gamel merker og gå etter da.

 

Lykke til da, skriv inn feilet/løsningen når du finnern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde passer med sånn det skal være hos meg, men her ser dere hvordan det er (Røde prikker). Noe nærmere kommer jeg ikke. Rotoren peker inn mot blokka.

Burde dette i det hele tatt gå?

Noen flere som har noen forslag?

Kan det ha noe å si hvis den som har byttet reim før har satt på ei reim som egentlig ikke passer?

 

Du bruker feil merke på kammhjulet. det er ikke prikken, det er et 4mm bredt søkk... Prøv det, så skal du se at det stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en strek på siden av kammdrevet inn mot sylinderene jeg har gått ut etter er det riktig?

 

Noen som veit hva det står for noen nummer osv... på en orginal kam?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.