#1 Skrevet September 13, 2010 Ser det er mange tråder ute om det her, men finner ikke svar som jeg trenger. Sliter med spjeldmotorene på bilen til fatter'n. Tok de ut og renset motorene igår, men beveger seg fortsatt ikke. Prøvde og måle litt spenning inn på kontakten, eneste jeg greier og måle er 5v inn på pluss ledningen. Hadde håpet jeg skulle greie og måle litt spenning når jeg skiftet posisjoner på klima. Men det skjedde ikke. Noen som har prøvd det samme? Har også mange feil meldinger, skal skrive opp disse etterpå og ta noen bedre bilder. Gjelder disse spjelda: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2010 (endret) Igår fikk jeg testet motorene, og begge fungerer. Lugger litt, men det er sikkert pga børstene har vært ute, de fungerte bedre og bedre. Leste også av feilmelidingene, men pga manglende nett fikk jeg ikke lagt de ut igår, også glemte jeg og ta de med på jobb idag. Men de kommer. Edit. Testet motorene ute av bil. Men fungerer fortsatt ikke i bil. Hva er det som ikke fungerer? Siden spjelda ikke får signal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2010 Her er hvertfall feilkoder, med beskrivelser fra NoricAudi: 08.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Ovan) Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. 11.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Ovan) Potentiometern till centralklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan luftvägen (klaffen) endast styras manuellt. 13.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Ovan) Potentiometern till golv- och defrostklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan luftvägen endast styras manuellt. 15.3 Samma potentiometer som ovan. Sporadisk glappkontakt. (Ovan) Potentiometern till luftflödesmotorn ur funktion (krets öppen).Reservläge aktiveras automatiskt. 15.6. Samma potentiometer som ovan. Ur funktion. Noen som har hatt noe lignende. Trur vi må gå for å bytte hele klimapanelet, akk som den ikke sender ut signaler lenger, bare endrer i displayet. Det var ett tips fra lokale Vag forhandler også. Funker spjeldmotorene er det som regel klimapanelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2010 Dårlig med hjelp her syns jeg, men men. Håper det kan hjelpe noen andre senere da. Nå har gammer'n bytta selve klimaenheten, og da virker spjella som de skal. Nesten alle feilmeldinge er borte. Eneste som står igjen er: 08.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Ovan) Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. Er det bare børste støv på motorene her også eller? Og er det den regulatoren som sitter oppi vannkassa? Håper noen kan hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2010 Dårlig med hjelp her syns jeg, men men. Håper det kan hjelpe noen andre senere da. Nå har gammer'n bytta selve klimaenheten, og da virker spjella som de skal. Nesten alle feilmeldinge er borte. Eneste som står igjen er: 08.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Ovan) Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. Er det bare børste støv på motorene her også eller? Og er det den regulatoren som sitter oppi vannkassa? Håper noen kan hjelpe. har samme feil her ! Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2011 8.5 skal ven være den som sitter i vannkassa ja, de motorene kan være litt kinkige noen ganger da de går veldig sakte til tider! Husk å IKKE ha på noe kommutatorfett på disse, da de i såfall blir fulle av karbonstøv med én gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...