Anbefalte innlegg

Har montert Ta-Technix justerbart senkesett på min 2007 Passat FWD. Sliter litt, da jeg har justert max opp bak, men enda er den litt for lav:o Bilen står på 19" hjul, og dekka går oppunder skjermen bak.. Joda, jeg liker lave biler, for all del, men når jeg pakker den full, subber det i innerskjermen, og det er ikke no særlig..

Så, er det noen som har tips til f.eks. justeringsskruer som skrur høyere enn TA?? Eller noe annet smart?? Har hørt med han jeg kjøpte det av, men han sa det ikke fantest andre skruer til det settet.. Skulle gjerne hatt mulighet til å skru den opp 1-2 cm når jeg skal å ferietur e.l ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å dreie en skive/spacer på 1-2 cm som du plasserer mellom fjæra og justeringsmutteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med det samme bak på golfen. sett fra TA-technix. er for lavt bak :)

dog er det vel litt annerledes på din. men symptomet er det samme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fulgte det med hjelpefjærer på dette sette? det kan du jo fort få ca 2-3 cm med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fulgte det med hjelpefjærer på dette sette? det kan du jo fort få ca 2-3 cm med.

Nei, fulgte ikke med hjelpefjærer. Jada, kan legge ei plate mellom fjær og mutter, men ikke mer enn 1.5 cm, for blir litt lite støtte til fjæra:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, fulgte ikke med hjelpefjærer. Jada, kan legge ei plate mellom fjær og mutter, men ikke mer enn 1.5 cm, for blir litt lite støtte til fjæra:(

jeg har noen hjelpefjærer fra FK settet mitt som du kan prøve å se om går over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har noen hjelpefjærer fra FK settet mitt som du kan prøve å se om går over?

Ja, kanskje jeg skulle prøve det. Gir deg nærmere beskjed jeg Arve, når jeg får mulighet til å reise innnover en dag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme på A6'n min faktisk.

Ikke at jeg subber, men slik ræva på grevlingen står nå så er det justert opp maks bake, noe jeg egentlig syns er litt i laveste laget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpefjærer bak? Finnes det på biler som ikke har coilovers? (Coilover betyr at fjæra går over/rundt demperen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løs fjær og løs demper bak....... må få sveisa på ett rør så ikke fjæra detter av justeringsmutteren og så shimse opp med en stor skive. eventuelt på bygd en skive eller noe som bygger i underkant av justeringsskiten og en lenger bolt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få dreid deg ein ring under justerings skruen, legg ut bilde av din då? hadde tenkt og kjøpe ta-texnic til min og men muli eg skal re vurdere det då?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få dreid deg ein ring under justerings skruen, legg ut bilde av din då? hadde tenkt og kjøpe ta-texnic til min og men muli eg skal re vurdere det då?

Jada, er mulig det sikkert... Men skulle fått godkjent detta da, og spørs hva de sier på Biltilsynet hvis noe er modifisert.. De er rimelig strikse der :( Slik til daglig går det fint slik den er nå, men skal vi bort, er det håpløst (subber i innerskjermen). Bilen står på 8X19 et 40 og 235-35-19

SNC00181.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har 8.5x19 et 38 og 235x35-19 og min subber ikkje i noen plass, eg va på ferie i sommer med camping vogn og uten subbing, og trur min er lik som din framme men min er litt lavere bak en din,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har 8.5x19 et 38 og 235x35-19 og min subber ikkje i noen plass, eg va på ferie i sommer med camping vogn og uten subbing, og trur min er lik som din framme men min er litt lavere bak en din,

Snodig :confused: Var på tur i sommer, med fullstappet bagasjerom 2 sykler på taket og en i bagasjen, da gikk nesten felgkanten oppunder skjermen, og det er da begrenset med plass der å : bh :

Men uansett da.. For dumt at detter er det høyeste man kan få bilen liksom.. Må skru den opp ganske mye foran for å få 11 cm klaring mellom bilens understell og bakken, så den blir godkjent, og da blir det ikke mye pent : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo lage en plate til å legge under fjæra ned mot bærearmen også. Det er det ingen som kommer til å se, og burde jo da bli godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, er mulig det sikkert... Men skulle fått godkjent detta da, og spørs hva de sier på Biltilsynet hvis noe er modifisert.. De er rimelig strikse der :(

I TÜV-papirene står det maks høyde, altså høyden mellom skjermkanten og senter av felgen. Dette er den maksimale høyden du må forholde deg til.

De vil ikke godkjenne deler som står i TÜV-papirene. Og her står det som regel bare dempere, fjærer og eventuelle hjelpefjærer som skulle følge med.

Jeg har samme problem egentlig. Se min tråd hvis du ønsker mer info.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=195882

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem egentlig. Se min tråd hvis du ønsker mer info.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=195882

Ser problemet ditt ja, slet med den forrige bilen min (Passat 3bg), der justerte jeg opp til maks høyde mellom senter felg og skjermkant, og da hadde jeg 10,5 cm fra bilens understell til underlag.. Den ble godkjent "under tvil"... Dette er noe de som selger disse settene bør ta tak i, da de faktisk selger "ubrukelige" senkesett : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settene er vel ikke ubrukelig, det er vegdirektoratet i Norge som er ubrukelig :) Andre land forholder seg til TÜV og har ingen andre mål enn det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settene er vel ikke ubrukelig, det er vegdirektoratet i Norge som er ubrukelig :) Andre land forholder seg til TÜV og har ingen andre mål enn det...

Jada, rimelig firkanta og tungrodd det norske systemet :tr: Og jeg hadde en heftig diskusjon med biltilsynet sist gang; ;) Men med tanke på at vi faktisk ikke har noen mulighet til å omgå vegdirektoratets regler, så mener jeg si at mange justerbare senkesett ikke er brukbare her i Norge : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT... Så meget fin ut den Passaten din! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT... Så meget fin ut den Passaten din! :D

Takk for det ;) Og ble bedre etter at jeg fikk sotet rutene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka hjul er det du har? såg veldi like ut som mine egentli:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er 4-motiom muli dei har litt annet hjul vinkler eller oppheng så det blir meir plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er 4-motiom muli dei har litt annet hjul vinkler eller oppheng så det blir meir plass

Rizo Glory, heter de, kjøpt hos dekkspesialisten i Porsgrunn ;)

Det er nok annet på 4-motion ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det ;) Og ble bedre etter at jeg fikk sotet rutene:)

Tror jeg nok... Legg ut noen flere bilder da... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.