Golf 1 Cab - Dekk subber i demper.

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har montert coilovers på cab'en min nå, og foran så har jeg fått det problemet at dekket tar i demperen. Det er ikke lite heller, demperen "trykker" dekket inn. Jeg hadde ikke dette problemet før senk, men det tror jeg er fordi hele fjøren og justeringsringene på coiloverene går ned mot dekket, mens på de originale demperne begynner ikke fjøra før over dekket.

 

Er usikker på innpress på felgen, men det kan ikke være så halvgærent, i og med at de lå fint i buene. Med annet innpress(et 25) stikker hjulene utenfor.

 

Noen som har tips?

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan fjerne hjelpefjæra :) den har strengt talt ingen funksjon når man kjører og man får kansje den lille høgden man trenger på justeringsmutteren for og få den over dekket ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Hvordan blir dette på godkjenning da eventuelt?

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke bra på godkjenning å droppe hjelpefjærene. Problemet er at alle coilovers (unntatt Spax) er tjukkere enn de originale fjærbeina. Dermed subber dekk/felg i fjærbeinet med ET over ca 30 (her har dekkdim også noe å si). Løsninga er ET ned mot 25, enten med spacere eller andre felger og valsing/strekking av skjærmene. Løsne gjerne de nedre festeskruene på skjermene når du valser. Da blir de enda mer medgjørlige;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det må valses ja... Hva er original ET på Golf 1 cab da? Hvis det er 38 kan jeg jo ha felger nede på 31, tror du det går Andreas?

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg oppstod samme problemet med 7x15 ET42 med 195/50 kombinert med Spax RSX. Eg enda opp med å bruke 5mm Biltema spacer (noe du IKKE kan bruke under godkjenning!!)

 

Så her må du enten til med smalere felger og dekk eller Godkjent spacer + Valsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På så ny Cab som dette er originalt ET 38 (alternativt 45 om det står usle 5x13-felger i vognkortet). Har selv hatt tilstrekkelig klaring til fjærbeinet med 7x15 ET 33. Men problemet med billiggewinde er at fjærsystemet er lenger enn på mer kostbare merker. Dermed blir det plasskonflikt mellom justeringsmutter/fjær og felg/dekk. Du kan med fordel finlese TÜV-dokumentet, for det er gjerne ikke det helt store registeret du har å justere på.

Husker jeg ga opp å justere innenfor godkjent høyde da jeg hadde VMaxx på vinter-Einseren. Hjula jeg hadde brukt i alle år på en annen Einser med H/R-gewinde var umulig å få til å gå rundt uten enten å fjerne hjelpefjærene eller å kjøre med traktorcamber (og da får man ikkf 8x15 ET 20 under ihjelvalsa forskjermer;-)).

Løsninga er enten å skru opp (som du sikkert må gjøre allikevel) eller å gjøre som Hans skriver ovenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.