#1 Skrevet September 14, 2010 Har en kollega med en Golf 2002, 4Motion 130TDI. Denne har vi konstatert at turboen må byttes på da vakumstyringen er defekt. Er det noen som har gjort denne jobben på en slik bil og kan si noe om hvordan vi får ut turboen ? Må vi ut med deler av driverket og kanskje også gir? Ser ufattelig trangt ut. Cato 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2010 Hey, vakumstyringen deffekt? Er det hull i vakumklokken du mener? Eller sitter VNT mekanismen fast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2010 Hvis ikke turbo er defekt kan kun vakuumklokka byttes. Fant denne bulletinen på nett som omhandler denne bilen også. http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/Actuator_TSB.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2010 Hvis ikke turbo er defekt kan kun vakuumklokka byttes. Fant denne bulletinen på nett som omhandler denne bilen også. http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/Actuator_TSB.pdf Jupp, turboservice selger denne for 2000 kr ca. Finnes også på ebay noe billigere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2010 Det er nok vakumklokka som er defekt ,ja. Prøvde å få tak i en i dag, men det påstås at de ikke kan skaffes til denne bilen. Dessuten skal de være vanskelige å juster inn.... Ikke vet jeg ,men det var svaret fra Turbopower.no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2010 Det er nok vakumklokka som er defekt ,ja. Prøvde å få tak i en i dag, men det påstås at de ikke kan skaffes til denne bilen.Dessuten skal de være vanskelige å juster inn.... Ikke vet jeg ,men det var svaret fra Turbopower.no. Bare tull. Møller sier nok så, da de ikke leverer de løse. Det er jo i seg selv skammelig. Ring turboservice. Sikker de har slike på lager. Om ikke så finner du på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VNT-15-Turbocharger-Wastegate-Actuator-VW-GOLF-TDI-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5889c9ede1QQitemZ380268834273QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Vanskelig og justere inn? Nei det er det da ikke. Ta av den gamle klokka, juster staget på den nye like lang fra braketten til øyet som den gamle. Så skal det være omtrent set&forget. Kan sikkert kjøre en ny grunninstilling på den etterpå da også for og ha den 100. Det er da vel kjekt og kunne spare seg 8000 kr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2010 Har en kollega med en Golf 2002, 4Motion 130TDI. Denne har vi konstatert at turboen må byttes på da vakumstyringen er defekt.Er det noen som har gjort denne jobben på en slik bil og kan si noe om hvordan vi får ut turboen ? Må vi ut med deler av driverket og kanskje også gir? Ser ufattelig trangt ut. Cato Det er ufatteleg trangt, men det går. Eg har sjølv skifta turboen på min Leon Cupra 4 TDI. Eg er usikker på om du klarer å skifte kun vacuumklokka nedanfrå, viss ikkje er eg redd for at turboen må ut. Men, i så tilfelle kan du ta nesten alt ovanfrå. Berre å demontere det som ligg i vegen. Innsug, rør til EGR osv. Eg måtte løyse høgre drivaksel for å komme til siste skruen som festa turboen. (Dvs. støttestaget under). Var ein ganske kurrant jobb forsåvidt, ettersom ingenting mutrar eller noko sat fast og laga krøll for meg. Berre veldig trangt og ganske tidkrevjande. Ein måtte som oftast føle seg fram til kvar skruar og muttrar sat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2010 går fint og bare bytte klokka.. trenger ikke ut med turboen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...