Turbobytte 130TDi 4 Motion Golf IV

Anbefalte innlegg

Har en kollega med en Golf 2002, 4Motion 130TDI. Denne har vi konstatert at turboen må byttes på da vakumstyringen er defekt.

Er det noen som har gjort denne jobben på en slik bil og kan si noe om hvordan vi får ut turboen ?

Må vi ut med deler av driverket og kanskje også gir?

Ser ufattelig trangt ut.

 

Cato

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, vakumstyringen deffekt? Er det hull i vakumklokken du mener? Eller sitter VNT mekanismen fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok vakumklokka som er defekt ,ja. Prøvde å få tak i en i dag, men det påstås at de ikke kan skaffes til denne bilen.

Dessuten skal de være vanskelige å juster inn....

Ikke vet jeg ,men det var svaret fra Turbopower.no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok vakumklokka som er defekt ,ja. Prøvde å få tak i en i dag, men det påstås at de ikke kan skaffes til denne bilen.

Dessuten skal de være vanskelige å juster inn....

Ikke vet jeg ,men det var svaret fra Turbopower.no.

 

Bare tull. Møller sier nok så, da de ikke leverer de løse. Det er jo i seg selv skammelig. Ring turboservice. Sikker de har slike på lager. Om ikke så finner du på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VNT-15-Turbocharger-Wastegate-Actuator-VW-GOLF-TDI-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5889c9ede1QQitemZ380268834273QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

Vanskelig og justere inn? Nei det er det da ikke. Ta av den gamle klokka, juster staget på den nye like lang fra braketten til øyet som den gamle. Så skal det være omtrent set&forget. Kan sikkert kjøre en ny grunninstilling på den etterpå da også for og ha den 100.

 

Det er da vel kjekt og kunne spare seg 8000 kr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kollega med en Golf 2002, 4Motion 130TDI. Denne har vi konstatert at turboen må byttes på da vakumstyringen er defekt.

Er det noen som har gjort denne jobben på en slik bil og kan si noe om hvordan vi får ut turboen ?

Må vi ut med deler av driverket og kanskje også gir?

Ser ufattelig trangt ut.

 

Cato

 

Det er ufatteleg trangt, men det går. Eg har sjølv skifta turboen på min Leon Cupra 4 TDI. Eg er usikker på om du klarer å skifte kun vacuumklokka nedanfrå, viss ikkje er eg redd for at turboen må ut. Men, i så tilfelle kan du ta nesten alt ovanfrå. Berre å demontere det som ligg i vegen. Innsug, rør til EGR osv. Eg måtte løyse høgre drivaksel for å komme til siste skruen som festa turboen. (Dvs. støttestaget under). Var ein ganske kurrant jobb forsåvidt, ettersom ingenting mutrar eller noko sat fast og laga krøll for meg. Berre veldig trangt og ganske tidkrevjande. Ein måtte som oftast føle seg fram til kvar skruar og muttrar sat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går fint og bare bytte klokka.. trenger ikke ut med turboen da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.