#1 Skrevet September 14, 2010 Hei. En kompis av meg har en a4 1,9tdi 90hk motorkode 1Z, som reg.reima røyk på. Han er på jakt etter overhalingssett til toppen inkl. ventiler. Finnes dette komplett til denne bilen? Eventuelt hvor får man tak i disse delene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2010 Hei.En kompis av meg har en a4 1,9tdi 90hk motorkode 1Z, som reg.reima røyk på. Han er på jakt etter overhalingssett til toppen inkl. ventiler. Finnes dette komplett til denne bilen? Eventuelt hvor får man tak i disse delene? Finnes ikke slipesett(pakningssett til toppen) med ventiler, I slipesettet er som regel alt du trenger av pakninger til toppen. Strekkbolter og evt. ventiler,styringer må kjøpes løst. Oslo sylinderservice har rimlige slipesett med god kvalitet. strekkbolter har de også. Om de har ventiler er eg ikke sikker på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2010 Takk for svar. Skal nevne Oslo sylinderservice for han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2010 Blir nok billigere å få tak i en komplett brukt topp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2010 Blir nok billigere å få tak i en komplett brukt topp... Ja, det har du rett i, spørs på hvilket turtall havariet har skjedd.. om turtallet har vært lavt kan det hende at du slipper unna med et par bøyde ventiler og noen defekte løftere. Er du uheldig er ventilstyringene defekt også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2010 Nå har ikke jeg snakka direkte med han kompisen min, men om det har vært høyt turtall eller ikke kan jeg sjekke ut. Vi har en teori om at reima har vært for stram. Dem hadde fått en mekaniker til å se på dette og han skulle bytte tetninger, ventiler og styringer hvertfall. Han har ikke hørt etter deler på møller, men det koster sikkert en formue og han kan sikkert få seg en ny topp til ca samme pris da!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2010 Nå har ikke jeg snakka direkte med han kompisen min, men om det har vært høyt turtall eller ikke kan jeg sjekke ut.Vi har en teori om at reima har vært for stram. Dem hadde fått en mekaniker til å se på dette og han skulle bytte tetninger, ventiler og styringer hvertfall. Han har ikke hørt etter deler på møller, men det koster sikkert en formue og han kan sikkert få seg en ny topp til ca samme pris da!? Trenger da ikke en ny topp på en gammel 1Z? En brukt topp med omtrent samme kilometerstand eller mindre er nok billigste måten å gjøre det på med ny toppakning, strekkbolter og regreimsett. Hvis han vil overhale med det samme så er det jo ingenting i veien for det, men det koster fort mye peng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2010 Formulerte meg kanskje litt feil med " ny topp ". Mente da selvfølgelig brukt topp Som sagt tidligere så vet jeg ikke 100% hva slags plan han har for dette, men var snakk om å overhale den toppen som var med på havariet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...