Dokumenter/selvstudie fra VAG på elektronisk styring av siste generasjon VNT?

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet om eller har dokumenter/selvstudie på de nye vnt turboenes elektroniske aktuator? Den styres vel via CAN, men sånn bortsett fra det så trenger jeg å vite i detalj hvordan disse virker.

Noen som kan hjelpe? : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker da på turboene GTB1756VK, GTB2056VK og GTB2260VK :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska sjekka litt på jobb for deg Petter om me har ngn sånne selvstudiehefter.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke på jobb pcn i morgen, har alle utgitte selvstudiehefter der.

Noe spess du lurte på? mekanisk funksjon?

EDIT: noen var før meg hehe;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke på jobb pcn i morgen, har alle utgitte selvstudiehefter der.

Noe spess du lurte på? mekanisk funksjon?

EDIT: noen var før meg hehe;)

VNT aktuatoren på disse er elektronisk styrt, ikke med vakuum som tidligere VNT turboer. Jeg har lyst å forstå hvordan denne aktuatoren virker slik at jeg kan lage en krets som styrer en slik turbo på 1.6TD som ikke akkurat har mulighet for dette originalt med tanke på at det ikke finnes noe hjerne... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk gjerne begge to, har en følelse av at dette kan være vanskelig å finne.... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VNT aktuatoren på disse er elektronisk styrt, ikke med vakuum som tidligere VNT turboer. Jeg har lyst å forstå hvordan denne aktuatoren virker slik at jeg kan lage en krets som styrer en slik turbo på 1.6TD som ikke akkurat har mulighet for dette originalt med tanke på at det ikke finnes noe hjerne... :P

I know i know;) Mente om du lurte på hvordan den var innvendig også eller bare styringa. Men da har jeg fått svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I know i know;) Mente om du lurte på hvordan den var innvendig også eller bare styringa. Men da har jeg fått svar:)

For all del, finner du mer info på disse turboene, så sier jeg ikke nei takk til det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at VAG sin CANbus styrte aktuator blir alt for komplisert. Blir nok å bygge om med PWM styrt elektronikk fra Mercedes sine tilsvarende turboer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du tak i selvstudien?

Ikke fått noe enda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.