Anbefalte innlegg

Var på vei hjem fra gatebil i helga og skulle dra på litt. Motorlyden forandra seg drastisk,draget ble borte og bilen sperrer på 3500-4000omdr og det kommer mye eksosrøyk. Kan det være defekte dyser.turtallsensor,bankesensor. Pluggene er sota igjen og disse blei bytta for 2 måneder siden sammen med pluggledninger. Bruker heller ikke vann og olje. det er snakk om en 91 Passat 2.8Vr6 med fordelertenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem med min! men jeg har da coilpack motoren! Har bestilt ny coilpack, Kamposisjonsføler og nye plugger! venter på delene i posten. kanskje vi kan prøve å løse dette i fellesskap? kan si ifra så fort delene er montert å se om det ble noen forandringer i oppførsel! min er da en vr6 turbo men tyder på at dette problemet ikke har noe med overlading og gjøre siden du har akkurat samme symptomer som meg! har prøvd vagcom men fikk ikke kontakt med bilen:( Du kan jo prøve å kjøre vagcom om du har noen kjente som har dette og se om du får opp noen feilmelding!?

 

Kom gjerne med innspill folkens, da vi er to med identisk problem:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje motoren går på "Nødmodus". En sikkerhet for at ikke det skal skje mer skade når det først har blitt problemer. Har du testet med Vag-Com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall sjekka men fikk ikke kontakt med bilen:( vet ikke om Bjørnar har prøvd! Ja det jeg tror også men må bare finne feilen til at den går i "nødmodus". Kan jo også være lambdasensoren som har takka for seg:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min så må jeg nappe opp gearstangmansjetten og der sitter det diagnoseplugger med det er ikke av den normale typen så jeg må evnt få lånt et instrument. Det er 2 x dobble kontakter. Trenger vel kanskje bare overgang. Har også bytta Lamba for 2 måneder siden. Satte tilbake den gamle men ingen bedring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min så må jeg nappe opp gearstangmansjetten og der sitter det diagnoseplugger med det er ikke av den normale typen så jeg må evnt få lånt et instrument. Det er 2 x dobble kontakter. Trenger vel kanskje bare overgang. Har også bytta Lamba for 2 måneder siden. Satte tilbake den gamle men ingen bedring.

 

Noen forandring om du tar av kontakten på lmm da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min å oppførte seg sånn, da var det coilen som var synderen. men den ville heller ikke starte til tider da. kan være ett tips å å prøve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer nada når jeg napper av lmm. Fikk prøve en ny lmm men da blei bilen enda værre. Men i det siste har bilen vært lei å starte til tider så hadde vært en ide og prøve en coil. prøvde litt i dag og coilen blir grisevarm etter 5-10min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min å ble grisevarm omtrent med en gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på mekonomen at komplett coil til vr6 med fordelertenning koster en 1000lapp å det er billigere enn å bestille den utenlands så prøver det. Sa nei for en uke siden til å kjøpe en makan vr6 som jeg har nå pga plassproblemerfor 2000kr. Angrer på det nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta coilpacken på min i stad uten forbedring/forandringer i oppførsel:( har en coil til fordeler motoren liggende om du vil prøve, tror den skal være i orden:P bor i Ytre Enebakk, så er jo ikke langt unna knapstad :) Men skrik ut om du finner noen svar etterhvert som du feilsøker, så skal jeg gjøre det samme:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i helga tatt ut alle pluggene og ræva over med stålbørsten og nå spærrer bilen på 4000omd. Når bilen står i fri og jeg gir veldig akte gass så kan jeg okø turtallet til 6500omdr men gir jeg raskt gass så stopper det på 4000omdr og bilen spærrer fortsatt og når jeg slipper gassen så går den på 3 sylindre. Begynner å lure på om det kan være pluggledningene siden den går som en snekke på tomgang. Har jo bytta disse men har hørt en del folk klager på at Tune-up kittet fra GermanAutoparts ikke holder mere en 1års tid max????.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde alle pluggledningene fra jettaen over på golfen og det forandra ingen ting:( og jettaen går som en klokke! har nå bytta alle pluggene,coilpacken og kam posisjonssensoren uten hell:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde litt i går og fikk en kompis til å banke på toppen av bensinpumpa mens jeg ga gass og da fikk jeg fullt turtall et par ganger. Kanskje det er pumpa som er på trynet. Noen som vet hvor mye bensintrykk det skal være på Vr6. Tenkte og sette på et trykkmanometer for og se om det er noe muffens der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde litt i går og fikk en kompis til å banke på toppen av bensinpumpa mens jeg ga gass og da fikk jeg fullt turtall et par ganger. Kanskje det er pumpa som er på trynet. Noen som vet hvor mye bensintrykk det skal være på Vr6. Tenkte og sette på et trykkmanometer for og se om det er noe muffens der

 

Sot på plugger tyder på for mye bensin, trykkregulatoren sitter på fuelrailen sånn som en del andre vag.

 

Jeg hadde kikket på grunntrykket i første omgang. Skal være 4 bar hvis hvis det er AAA motoren du har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en AAA motor. Ser at det sitter en klokke på fuelrailen så det er vel trykkregulatoren. Mulig bilen drukner i bensin for det lukter også godt med bensin. Blir sprø av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en AAA motor. Ser at det sitter en klokke på fuelrailen så det er vel trykkregulatoren. Mulig bilen drukner i bensin for det lukter også godt med bensin. Blir sprø av bilen.

 

Da er det bare å sette i gang: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde i dag å bytte rpm sensoren(den med hvit kontakt på framsia av motoren og bensinpumpa i tanken med en jeg vet fungerer uten mye hell:( begynner å fuske ved ca.4000 fordet:( gleder meg til lønna kommer så blir det bredbåndslambda så jeg får sjekket blandingsforholdet ordentlig:) har du hatt noen framgang? prøvd vagcom ennå? er hjemme i dag om du vil låne coilen men stikker til trondheim på kamp i morra så ekke hjemme før mandagen:) så om du har mulihet i dag så hadde det vært knall:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet problemet på min! Den fikk Altfor mye suppe! så den klarte ikke tenne ordentlig! har kjørt litt med bredbåndslambda i helga og ved full pådrag når jeg passerer turtallsområdet der den begynte å fuske har jeg nå en afr på 9,8 til 1! og det er ennå for rikt! da har jeg allerede justert ned grunntrykket masse så vil ikke tenke på hvor mye den fikk før:P nå har jeg ett grunntrykk på ca 2,5 bar og ladetrykk på ca 0,7:P så mangler bare å fininnstille litt mer så vil den nok gå bedre/perfekt:D så prøv å bytt bensintrykksregulatoren din/sjekk vakuumet til den så kanskje din vil forandre seg til det bedre:P klarer nå å dra bilen opp til turtallsperra selvom det fortsatt er litt fusking rundt 3500-4000rpm!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt ny bensintrtykkregulator så får se da. Fordeleren mim var rasert på innsiden. Har fått tak i en ny så skal bytte den og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bytta fordeler siden den var rasert på innsiden og bensintrykkregulator og bilen begynner å spærre på 5000omdr så da har den økt med 1500omdr. Nå er jeg tom for ideer så spørs om ikke bilen blir solgt om jeg ikke finner feilen innen november er over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig er feilen funnet. En helt latterligf feil men får så være. Innmaten i katalysatoren har smelta og kilt seg fast i eksosrøet i siste bendet over bakstillinga. Burde sjekka dette først men har i dag lært noe nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.