Godkjenning av s4 i 90q..??

Anbefalte innlegg

Hei

Har plan om å putte en s4-motor i min 90q, 1988 mod 2,3 10v.. :D

 

Hvordan skal jeg gå frem for å få godkjennt dette, dvs skrevet inn i vognkortet...?? : eek :

 

Har hørt det skal bli godkjent hvis jeg skifter til 20v/S2 bremser framme og br.kraft.forst. Bak er det jo likt..!!?? :)

 

Videre er bilen import fra Tyskland i 1997...( og her har jeg lest masse om at 1996 og eldre er best for å slippe engangsavgift ved effektøkning)...Typisk..

 

Hvor mye må jeg evt. betale da..?? : gråter :

 

Har også hørt at hvis bilen har vært i Norge i 10 år skal det IKKE betales avgift for økt effekt..?? : mad :

 

Er det noen som har tips, anbefalinger eller noe annet interessant i forbindelse med dette temaet så mottaes alt med stoOr takk.. : ja :

 

Mvh

JC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Videre er bilen import fra Tyskland i 1997...( og her har jeg lest masse om at 1996 og eldre er best for å slippe engangsavgift ved effektøkning)...Typisk..

 

Hvor mye må jeg evt. betale da..?? : gråter :

 

Har også hørt at hvis bilen har vært i Norge i 10 år skal det IKKE betales avgift for økt effekt..?? : mad :

 

Er det noen som har tips, anbefalinger eller noe annet interessant i forbindelse med dette temaet så mottaes alt med stoOr takk.. : ja :

 

Mvh

JC

 

Avgifter blir skrevet ned over 10 år ja. så i 2007 slipper du avgifter ved motorbytte på bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe vits i å godkjenne? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe vits i å godkjenne? :)

 

Tja...?? Er det jeg lurer på og.... Noen tips...?? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ihvertfall ikke noe som bekymrer meg..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ihvertfall ikke noe som bekymrer meg..hehe

 

Viss du bygger opp en bil med saftig motor og ikke bryr deg om godkjenning så tar du en risk....

Kjører du ned noen så kan du få alvorlige problemer med forsikringsselskapet og det som værre er.. Du kan stå PERSONLIG ansvarlig (økonomisk)... Og da vil du angre når du skylder et par millioner når du kunne sluppet unna med og bruke 15k ekstra på godkjenning av bilen din....

 

Vil ikke anbefale dette........

Angående motor bytte så kommer det nok noen kloke svar fra medlemenne.... Lykke til!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om at noen har godkjent ombygging av 90Q med ®S motor.

Men hvis det er noen håper jeg de deler papirer og det som skal til for å få det godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.