#1 Skrevet September 15, 2010 Lurer på noe.. Har akkurat kjøpt en A6 98mod som har oppgradert bremsene til 312mm, men jeg føler at pedalen blir så lang og treig før den griper? Når jeg trykker så har jeg veldig god bremseevne da, men har lyst at det skal være litt mer respons på pedalen. Skiver og klosser er vledig bra. Klosser er faktisk så gode som nye så det står ikke noe på delene der. Ny bremsevæske har bilen også fått. Ville skifte av klossene hjelpe meg her? At jeg får en litt mer aktiv bremsing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2010 Sikkert luft i systemet, kan jo også være lekasje noe sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2010 Som sagt så har jeg skiftet bremsevæske.. Altså luftet systemet og fyllt på nytt.. gjort på Audi. Fant ingen lekkasjer når dette ble gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2010 Nye klosser er ofte litt myke før de blir skikkelig komprimert og faste. Er ikke bare det da? hvor langt har klossenen gått? var skivene nye med klosser? om ikke, ble kossene slipt til så de ikke traff slitekanten på skiva først? Går klossene lett i holderene? Går slidene til calipperen bak lett? Veske nivå fortsatt ok? Ble det fulgt rett prosedyre av mekaniker som utførte luftingen? (spør selv om det ble gjort på audi, er løker over alt) Det er ikke en 1,9tdi? Mange spørsmål men hehe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2010 Nye klosser er ofte litt myke før de blir skikkelig komprimert og faste. Er ikke bare det da? hvor langt har klossenen gått? var skivene nye med klosser? om ikke, ble kossene slipt til så de ikke traff slitekanten på skiva først?Går klossene lett i holderene? Går slidene til calipperen bak lett? Veske nivå fortsatt ok? Ble det fulgt rett prosedyre av mekaniker som utførte luftingen? (spør selv om det ble gjort på audi, er løker over alt) Det er ikke en 1,9tdi? Mange spørsmål men hehe:) La meg se.. Hehe.. Klosser er ikke kjørt så veldig langt etter skifte. Nei, skiver var ikke nye. Klossene ble ikke som jeg vet slipt til så de ikke skulle treffe slitekant. Ang. kalipper spørsmålene så vet jeg faktisk ikke da jeg ikke har hatt de oppe å sett enda. Veske nivå fortsatt ok. Om det er OK utført håper jeg da. Hehe.. Var egentlig ganske likt fra før og etter skifte av bremsevæske. Men det skal sies at det er ikke skiftet på sikkert 4år +-... Hehe.. Det er en 2.5TDI AFB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...