Anbefalte innlegg

Byttet til meg en audi 80 1989 mod på mandag.

Er egentlig fornøyd med bilen, bare litt litt småtteri å plukke med som det har lett for å være på biler som bare blir kjørt med og ikke pleid noe særlig.

Det jeg lurer på er om noen her kan gi meg svar på en ting.

Bilen går ujevnt på tomgang og når man kjører på landevei i jevn fart merkes ingen ting. Men når man slipper gassen, så begyner den å "lugge", stanger i mot liksom. Fjusker om du vil..

Noen her som har noen råd?

Er forøverig en 2.0i fwd...

Alle tipps motas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å bytte pluggledninger jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er k-jet ja? Gjør alle gratis triksa først.. sjekk etter nøye etter falskluft feks. Se over pluggene, pluggledningene, fordeler osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noen sammenheng med at tempmåler ikke går opp nesten i det hele tatt?

Sorry om jeg spør dumt, men litt noob på audi :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En defekt termostat kan gjøre at tempmåler ikke går opp, at motoren er kald hele tiden, men det burde ikke ha noe å si for tomgangen. Forsøk å rense tomgangsregulatoren (søk i forumet og finn prosedyren) og se om ikke det kanskje kan hjelpe deg, i tillegg til det Morten Holla sa her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) Har bare tatt en VELDIG kjapp test på falskluft, latt den stå på tomgang og dusja over med stargass, noe som har fungert på veldig mange biler før, men lite eller ingen respons på dette på denne. Skal kjåpe meg nye plugger til den senere i dag og bytte disse. Men er det noen som kan gi meg svar på hvor mange grader tenninga skal være på denne? Noen som har skrudd jækla høy tenning på den, så har satt den ned, men ble igjen en tanke for mye. Tenkte å bruke lampe på den bare jeg vet gradene den skal stå på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på pluggene nå.. Noe som ikke stemmer gitt, de var grå/hvite, så her er det vel litt mager blanding ute å går..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.