Hjelp!!passat 1999modell automat vil ikje i gir av og til?

Anbefalte innlegg

heisann en 1999modell 1.8 20v automat har problemer med og gå i gir av og til? noen som har anning om hva det kan vær? med engang me starter den me startkabler(dårligt bateri)så går den i gir men med engang med tar vekk kablane så vil den ikje i gir:-S...viser ingen feil koder i intrumentene eller noe i tilleg har hatt diagnose på den og de viser heller ingenting..noen som evt har tips om ka som kan vær gale?og tviler på kassen er gåen pga bilen har kun kjørt 178tusen:-S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vill gjetting her, men lader bilen godt? hva med å bytte batteri om feilen ikke er tilstede med startkabler med ekstern strømforsyning. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg lurer på det samme selv men ladelyse eller noe lyser ikje så får vel måla strømmen og se hva den viser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har peiling på hva problemet kan vær?..fikk bilen hjem i dag og de første jeg la merke til var 2 til 3 liter vanndam som var oppi der me bateriet..kan de ha noe med problemene? noe styreboks eller noe så ligge der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute i dag og tok en liten kjøretest..i Revers gikk bilen heilt normalt..men når jeg tok den i drive så ville an såvitt kjøre an jegg framover men slurte så inni Helvete! og til slutt bare sluttan og gira i heila tatt. men reversen funka uansett:-S..lamellane så har tatt kvelden da eller:-S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute i dag og tok en liten kjøretest..i Revers gikk bilen heilt normalt..men når jeg tok den i drive så ville an såvitt kjøre an jegg framover men slurte så inni Helvete! og til slutt bare sluttan og gira i heila tatt. men reversen funka uansett:-S..lamellane så har tatt kvelden da eller:-S

Kansje du bør bynne med det enkleste som å ta ut vann fra vannkassen og ordne dreneringen, prøve et annet batteri, som er nyoppladet;) å sikre god kontakt med nyrensede batteripoler som du smører opp med vaselin for å hinder oksidasjon.....i stede for å skirke å banne her inne.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har peiling på hva problemet kan vær?..fikk bilen hjem i dag og de første jeg la merke til var 2 til 3 liter vanndam som var oppi der me bateriet..kan de ha noe med problemene? noe styreboks eller noe så ligge der?

Ja. det kan det ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du tror at de er bateriet så kan gjør de asså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om automatkassen har et rele eller noe sånt piss? tok og demonterte det deksele eller tingen under ratte og så på de store sikringene der og de var fine men fant ut at de var litt fuktigt der.muligenst et rele som har tatt kvelden eller noe? ingen som har noe andet tips? har byttet bateri men fynker enda ikje..reversen fynke heilt konge..Plis trenge hjelp hehe:-P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest noe i forum reglene?.

Tenker da på språkbruk og formuleringer

Få orden på dette så kansje folk gidder å svare;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

språk bruk:-S..ka du meiner nå:-S..men ser ikje ut som noen vet det uansett så får se hva jeg finner ut av:-)..fant også ut at heile gulvet under teppet er fullt av vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.