Noen her som kjenner til denne S4'en?

Anbefalte innlegg

står at dette er en 98mod på mekonomen sine sider. import juli 09 men eier skriver 99mod. er motor og drivverk fra en 98/99ikke facelift er det jo di berømte manifoilene da. denne er jo tydligvis fikla litt med så tror vel jeg ville gitt noen kroner ekstra for en org bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, var dette jeg også reagerte på.. men passa fint, for den står i trondheim, hvor jeg bor, så var ikke prisen så ille, men det har vell sin grunn det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, var dette jeg også reagerte på.. men passa fint, for den står i trondheim, hvor jeg bor, så var ikke prisen så ille, men det har vell sin grunn det også.

 

Bilen er importert av Lars Bjørn Sund i klubben mener jeg (var iallefall innom ham) og jeg kjenner til nåværende eier. Bilen skal være god den. Er USA-import.

 

Tidligere salgstråd:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=163555

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner godt til den bilen der , stemmer at det var Lars Bjørn som fiksa og registrerte denne ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne har jo gått en del lenger men du får mye mere bil for pengene her

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24249264

 

Den øverste der er eks-bilen min..... :-) Tror eieren (eller muligens eks-eieren) også er medlem her nå!

Bilen har jo litt km, men har blitt tatt vare på. Litt uvanlig farge, men jeg likte den veldig godt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner godt til den bilen der , stemmer at det var Lars Bjørn som fiksa og registrerte denne ja.

 

har du noe info om den? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja , spesielt du vite da? :)

 

Helt orginal i motor , karosseri og understell.

Dette er jo ett facelift Usa kaross med norsk motor og gir , så det er litt usa preg på den , som fks gule markeringslys forran og røde blinklys bak. (litt spesielt og tøft spør du meg :) )

 

 

Sort skinn/Alcantara seter som er pent (noen merker på den blå plasikken i passasjerdørhåndtaket etter det jeg husker)

RS4 instrumenter , 6trinns uten ulyder , motor som går klokkerent , ESP.

 

Han som eier den nå (Rune) er en seriøs og voksen kar.

Han har bare eid den i litt over ett år , og selges kun pga barn på vei... , så han er på utkikk etter en bil som det ikke er så nøye med , og kan brukes til å kjøre barn i :P

Så han tar innbytte i kurrant A6 C5 , med de rett motorene. :)

 

S4`n har vært gullbarnet siden han kjøpte den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja , spesielt du vite da? :)

 

Helt orginal i motor , karosseri og understell.

Dette er jo ett facelift Usa kaross med norsk motor og gir , så det er litt usa preg på den , som fks gule markeringslys forran og røde blinklys bak. (litt spesielt og tøft spør du meg :) )

 

 

Sort skinn/Alcantara seter som er pent (noen merker på den blå plasikken i passasjerdørhåndtaket etter det jeg husker)

RS4 instrumenter , 6trinns uten ulyder , motor som går klokkerent , ESP.

 

Han som eier den nå (Rune) er en seriøs og voksen kar.

Han har bare eid den i litt over ett år , og selges kun pga barn på vei... , så han er på utkikk etter en bil som det ikke er så nøye med , og kan brukes til å kjøre barn i :P

Så han tar innbytte i kurrant A6 C5 , med de rett motorene. :)

 

S4`n har vært gullbarnet siden han kjøpte den :)

 

 

Tusen takk for svar! :)

 

"Facelift Usa kaross med norsk motor og gir", vil det si at det er byttet motor og gir?

Er hele bilen gått 145, eller kun motor og drivverk, eller? Tenker litt på dette problemet med manifold på pre-facelift motorne.. er det skiftet turboer og manifolder, ellers må jeg vell belage meg på å skifte dette..

 

Virker jo ut ifra hva jeg ser og leser at det er en bra bil. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en prefacelift 98mod som nå har gått 200k km uten noe problemer med manifolder, så det er ikke alle som har noe problem med disse. Om det ikke har skjedd noen problemer med manifoldene på denne bilen etter 145k km så er det trolig ikke noe problem på denne heller.

 

Turboene nærmer seg enten bytte eller overhaling når bilen har gått 145k km. Spørs litt hvordan bilen er behandlet i sine yngre dager, men ville nok belaget meg på at det kommer mens du har bilen. Om du ikke er av de som bytter bil etter 5k km.

 

Anbefaler å ta med vagcom for å undersøke om det er noen feilkoder på bilen. Noter feilkoder du leser av først, slett loggen og start bilen med en prøvetur for å se om det logges noe nytt.

 

Ellers generell sjekk av lyder ved pådrag, svinging med pådrag og bremse effekt.

 

Kjørekompen har en tendens til å bli uleselig.

 

Ta en god test tur for å se at motoren blir varm og alle instrumenter fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en ombygd bil siden det er deler fra to biler vi også prisen bli lavere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke "ombygd" på noen måte , Orginal S4 fra usa med motor og gir fra norsk bil.

 

Motor og gir hadde gått litt mindre enn karroseriet , som har gått 145.000 mener jeg å huske.

 

Ring Rune og avtal hvis du er interisert Tommy , så får du hele historia og en prøvetur :)

Gør opp dine egne meninger , istedet for å høre på en gjeng forum synsere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke "ombygd" på noen måte , Orginal S4 fra usa med motor og gir fra norsk bil.

 

Motor og gir hadde gått litt mindre enn karroseriet , som har gått 145.000 mener jeg å huske.

 

Ring Rune og avtal hvis du er interisert Tommy , så får du hele historia og en prøvetur :)

Gør opp dine egne meninger , istedet for å høre på en gjeng forum synsere :)

 

Den må jo være ombygd om det ikke er samme motor og gir som satt i den da den ble solgt ny? :-p

 

Jepp, får nesten gjøre det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for og "disse" denne bilen men er motornr på denne motoren satt inn i vognkortett? jeg ville vært betengt med og kjøpe bil med uorg motor og gir,spes når det er en bil som s-rs. jeg har hatt noen av forskjellige s og rs bilene og det første kjøpere spør om er om den er org og ikke ombygd på noen som helst måte. er jo org karroseri og org motor dette men fortsatt ikke fra samme bil. bare min mening:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den må jo være ombygd om det ikke er samme motor og gir som satt i den da den ble solgt ny? :-p

 

Jepp, får nesten gjøre det :)

 

Finnes da mange biler med som Fks har byttet motor eller særlig girkasse på reklamasjon... , uten at jeg vil påstå at de er ombygd på noen måte , annet en at den opprinnelige delen er byttet ut :P

 

Om manufoilene er av den bra eller dårlige typen skal jeg ikke uttale meg om.

Men jeg kjenner ikke til noen problemer den har hatt med de :)

 

Skjønner hva du mener Frode , og jeg prøver heller ikke "forsvare" denne bilen utover at jeg kjenner til forrige og nåværene eier , og sist jeg kjørte den gikk den meget pent :)

 

Har og har hatt noen S biler selv og selfølgelig er det av interesse at den er orginal :)

 

Bilen er sellfølgelig vist , godkjent og skrevet inn med den nye motoren hos biltilsynet :)

Akkurat omstendighetene rundt dette er jeg litt usikker , men jeg mener å huske den har avgifter som 09 importert.

Så trim vil nok ikke være billigste på noen år :(

 

Det får være opp til enhver og bedømme prisen osv , bilen er som sagt en orginal USA importert S4 , med byttet motor og gir i orginal stand og aldri tuklet med elektronikken :)

 

Dra og prøvekjør , og gi ett bud hvis du er interisert er mitt tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den må jo være ombygd om det ikke er samme motor og gir som satt i den da den ble solgt ny? :-p

 

Jepp, får nesten gjøre det :)

 

Er ikke ombygd om det er gir og motor fra samme type bil. Grunnen til at det er gjort er vel fordi det ble tatt karosseribytte på en skadet, norsk S4 tenker jeg.

 

Karosseribytte innebærer at man flytter over 3 "hovedkomponenter", som girkasse, travers og motor. Dette er en alternativ måte å skilte en importert bil på uten å betale hue og ræva i avgifter til staten ;) Alt som kreves er at man har en norsk skadebil med skilter som er så skadet i karosseri at det er ulønnsomt å reparere.

 

 

 

Dra og prøvekjør , og gi ett bud hvis du er interisert er mitt tips.

 

 

x2! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.