#1 Skrevet September 16, 2010 I A6'en viser vanntemperaturen litt for mye. Når jeg skal starte bilen (spesielt i sommer) om morningen er den allerede på første strek. I lange slakke oppoverbakker blir bilen 110 grader for å så bli ca 90 grader igjen. Kan det være en sensor som er gåen? Evt, hvilken sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2010 Du bør oppgi hvilken årsmodell og motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2010 Ah, beklager Det er en 2003 (seint 2002) modell med 1.9 TDI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2010 I A6'en viser vanntemperaturen litt for mye. Når jeg skal starte bilen (spesielt i sommer) om morningen er den allerede på første strek. I lange slakke oppoverbakker blir bilen 110 grader for å så bli ca 90 grader igjen. Kan det være en sensor som er gåen? Evt, hvilken sensor? Hvis den stiger slik i alle lange motbakker, så er du nok tett på et havari du. Lekk topp pakning, eller gåen vannpumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2010 Hvis den stiger slik i alle lange motbakker, så er du nok tett på et havari du. Lekk topp pakning, eller gåen vannpumpe. Men den har jo den "standard" feilen som den A6 har (iflg selger). Lading på batteri viser 16V (14.1V i følge vagcom) osv.. De viser ca 1 cm for mye til høyre. Når jeg sitter meg inn i bilen om morningene så er jo bilen 70 grader før jeg har vridd om svitsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2010 Det kan nok være at du har feil i instrumentet ja, men om temp måleren driver og vandrer opp og ned etter belastning når du kjører, er det grunn til bekymring, uavhengig av om instrumentet ikke viser riktig verdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2010 I A6'en viser vanntemperaturen litt for mye. Når jeg skal starte bilen (spesielt i sommer) om morningen er den allerede på første strek. I lange slakke oppoverbakker blir bilen 110 grader for å så bli ca 90 grader igjen. Kan det være en sensor som er gåen? Evt, hvilken sensor? Passaten min ble også varm i oppoverbakker, for så og gå ned til 90 grader igjen. Det viste seg at vannpumpa var årsaken. Selve pumpehjulet hadde løsnet fra akslingen. Blir motoren veldig fort varm? Gir varmeapparatet lite varme? I så fall kan du ha defekt vannpumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2010 høres ut som vannpumpa, typsk feil før den "havarerer", du kan jo først prøve å bytte termostat. Ellers er vannpumpa et godt nummer 2. du bør også sjekke topplokket in case.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...