#1 Skrevet September 17, 2010 Hei! Noen som vet hvor motoren som styrer lufthastigheten på kupevifta er plassert? Har problemer med at i kurver/svinger så fungerer vifte på høy hastighet. Når retter opp bilen etter en sving synker hastigheten. Dette gjelder en s6 c4 med klima. På forhånd takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2010 Hei! Noen som vet hvor motoren som styrer lufthastigheten på kupevifta er plassert? Har problemer med at i kurver/svinger så fungerer vifte på høy hastighet. Når retter opp bilen etter en sving synker hastigheten. Dette gjelder en s6 c4 med klima. På forhånd takk for svar:) Det er nok selve viftemotoren/børstene som begynner å bli slitt. når du svinger presses børstene nærmere og når du retter opp mister de litt avstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2010 Det er børstene som er utslitt. Bare å skifte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2010 Ok. Kan børstene byttes ut? Hvor kjøpes evt dette? Eller må man rett og slett bytte hele vifta: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2010 Ja, du får kjøpt noen børster som er nesten like, også må du pusse og file dem til, og når du har gjort det og fått inn igjen den gamle viftemotoren med de nye børstene begynner det sikkert å gnåle i lagerne på viftemotoren. En viftemotor til C4 koster jo ingen ting, så jeg hadde kjøpt en ny. Kjøp en ny fra USA, du skal sikkert ha noe annet uansett - og jeg tror jeg hadde skiftet varmeapparatet i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2010 Takk for svar Dag. Hvorfor ville du byttet ut hele varmeaparatet? Er det andre deler der som har tendens til å bli slitt, og som vil måtte byttes over tid? Er ikke så veldig godt kjent med oppbyggingen på disse varmeaparatene:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2010 Takk for svar Dag. Hvorfor ville du byttet ut hele varmeaparatet? Er det andre deler der som har tendens til å bli slitt, og som vil måtte byttes over tid? Er ikke så veldig godt kjent med oppbyggingen på disse varmeaparatene:-) Tenker på å skifte ut selve varmeapparatregisteret mens du allikevel er der inne. Må jo ha ut hele boksen for å skifte viften uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...