#1 Skrevet September 17, 2010 Heisann, har en gåen turbo k03 turbo på 1,8T'n.. Ryker rimelig godt på tomgang for og si det slik.. Skiftet olje her om dagen, ryker bare mer og mer av eksos'en nå (venter på GT2860RS turbo) og av og til så begynner den røde oljelampa og pipe og lyse, i 2-5sek så forsvinner den? Noen som kan anse dette som en sammenheng med at turboen min er gåen eller what? Har aldri skjedd når turboen var någrelunde hel.. Olje nivået på motoren er normalt. Takker for innspill.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2010 Mulig tett oljesil/dårlig oljepumpe, mulig det som har tatt livet av turbo, bør ikke kjøres før utbedringer er gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2010 Turboen er nok gåen pga den har 197000km bak seg med ts racing sitt steg 3, så den har gjort jobben sin og vel så det.. Skal ta ned bunn panna en dag og se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2010 Kokset igjen/tett sil ? Kan jo minne om att den mister oljetrykk å som han over sier kan det være grunnen til att turboen har sagt takk for seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2010 hadde samme issue med min 1.8T... da hadde turboen havarert også, satt den på verksted og fikk meg en k04 som løste hele problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2010 Denne lampa kom opp omtrent samtidig som det bynte og ryke skikkelig av bilen på tomgang.. Turboen har vært dårlig/gåen i noen mnd nå og bynt gradivs og ryke mer og mer på tomgang, og nå kommer altså denne lampa opp, blinker 3-4 gang så forsvinner den.. Lar bilen uansett stå nå og venter på GT28turboen, håper den kommer raskt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2010 Jeg har hatt blinkin på min oljelampe. Kom på lavt turtall. Jeg kjørte rens på motoren og byttet til castrol 10-60 og blinkingen ga seg, men den kommer vel tilbake en gang. Spør du meg så er det det dårlige oljtrykket ditt som har tatt turboen. Jeg vet om k03 og k04 som har gått lengre og hardere. Du burde sjekke etter koks i silen og måle oljetrykket før du monterer ny turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...