Klakking, ikke tikking, etter oljebytte S2

Anbefalte innlegg

: gråter :Fikk en stygg klakkelyd etter oljebytte på S2.

Før oljebytte ble motor kjørt varm med slik motorrens, men siden tappeppluggen satt noe så jævlig tok det litt tid før vi fikk denne av og oljen ut. Byttet olje og filter, starter opp igjen. Etter ca 300 m kjøring kommer en stygg klakkelyd. Den følger i intensitet i forhold til turtall.

Er dette bare luft i systemet? Oljetrykk er normalt.

Er brukt castrol olje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det fra topp eller blokk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan kansje bare være en ventilløfter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ikke att jeg er noe ekspert på dette, eller at jeg vil være ekkel på noen som helst måte :o

Men er det ikke egnentlig litt "tabu" og ha på oljerensesaker på en "eldre" motor, av den grunn at rensemiddelet virker for godt og vasker alle avleiringer og forkokselser. Når dette er blitt vasket bort får du kanskje klaringer som lager diverse lyder, samt oljeforbruk?

Shoot me if i am wrong :angrygun:

Uansett lykketil :)

Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det fra topp eller blokk?

Uten å vite 100% , men 99% sikker på at det kommer fra toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ikke att jeg er noe ekspert på dette, eller at jeg vil være ekkel på noen som helst måte :o

Men er det ikke egnentlig litt "tabu" og ha på oljerensesaker på en "eldre" motor, av den grunn at rensemiddelet virker for godt og vasker alle avleiringer og forkokselser. Når dette er blitt vasket bort får du kanskje klaringer som lager diverse lyder, samt oljeforbruk?

Shoot me if i am wrong :angrygun:

Uansett lykketil :)

Magnus

Mulig det ligger noe i det du sier?

Mulig radiusen rundt ventilløfteren har blitt slitt pga mye koks/avleiring, og når dette blir borte blir det spillerom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det ligger noe i det du sier?

Mulig radiusen rundt ventilløfteren har blitt slitt pga mye koks/avleiring, og når dette blir borte blir det spillerom?

Aldri hørt om noen som har hatt slitasje i hulla der løfterene står. Om du har tikking i ventilløfterene kommer det av at kamloben slår mot løfteren pga. løfteren ikke kompanserer for klaringa(dårlig oljetilførsel til løfteren, eller slitt løfter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe sannsynlig at noe dritt har løsnet og tetter en åpning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.