#1 Skrevet September 17, 2010 : gråter :Fikk en stygg klakkelyd etter oljebytte på S2. Før oljebytte ble motor kjørt varm med slik motorrens, men siden tappeppluggen satt noe så jævlig tok det litt tid før vi fikk denne av og oljen ut. Byttet olje og filter, starter opp igjen. Etter ca 300 m kjøring kommer en stygg klakkelyd. Den følger i intensitet i forhold til turtall. Er dette bare luft i systemet? Oljetrykk er normalt. Er brukt castrol olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2010 Kommer det fra topp eller blokk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2010 kan kansje bare være en ventilløfter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2010 Hei, ikke att jeg er noe ekspert på dette, eller at jeg vil være ekkel på noen som helst måte Men er det ikke egnentlig litt "tabu" og ha på oljerensesaker på en "eldre" motor, av den grunn at rensemiddelet virker for godt og vasker alle avleiringer og forkokselser. Når dette er blitt vasket bort får du kanskje klaringer som lager diverse lyder, samt oljeforbruk? Shoot me if i am wrong Uansett lykketil Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2010 Kommer det fra topp eller blokk? Uten å vite 100% , men 99% sikker på at det kommer fra toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2010 Hei, ikke att jeg er noe ekspert på dette, eller at jeg vil være ekkel på noen som helst måte Men er det ikke egnentlig litt "tabu" og ha på oljerensesaker på en "eldre" motor, av den grunn at rensemiddelet virker for godt og vasker alle avleiringer og forkokselser. Når dette er blitt vasket bort får du kanskje klaringer som lager diverse lyder, samt oljeforbruk? Shoot me if i am wrong Uansett lykketil Magnus Mulig det ligger noe i det du sier? Mulig radiusen rundt ventilløfteren har blitt slitt pga mye koks/avleiring, og når dette blir borte blir det spillerom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2010 Mulig det ligger noe i det du sier? Mulig radiusen rundt ventilløfteren har blitt slitt pga mye koks/avleiring, og når dette blir borte blir det spillerom? Aldri hørt om noen som har hatt slitasje i hulla der løfterene står. Om du har tikking i ventilløfterene kommer det av at kamloben slår mot løfteren pga. løfteren ikke kompanserer for klaringa(dårlig oljetilførsel til løfteren, eller slitt løfter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 19, 2010 Er vel noe sannsynlig at noe dritt har løsnet og tetter en åpning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...