audi v8 3,6 motorproblemer.

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg en Audi v8 3,6 1989 mod.

jeg har et problem med at motoren plutselig kutter. er motoren kald går det fin ann å kjøre, men nå motoren begynner å varme seg opp kutter den veldig plutselig. da jeg prøver å starte den kan jeg kjinne og kjinne men ingen start. venter jeg i 5 min eller no så starter den igjen. automatkassa har å gått i limp home modus. noen som vet hva det kan være ?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor problemene minner meg på en 90 2.2E jeg hadde for en del år siden.

Kunne plutselig stoppe etter kaldstart. , og ville ikke starte på noen minutter.... , bytta jeg tenningsmodul starta den med det samme.

På den var det fordeleren det var noe feil med , bytta fordeler og ble kvitt problemene :)

"Limp home mode" er ett nødprogram , da går bilen i nødmodus slik at den kan kjøres.

Så det er mest sannsynlig at deet er noe galt med girkassa di :) , fungerer alle girene?

Hvis den fungerer greit , Kan du prøve å resette feilkoder med Vagcom (hvis det er det på den da) og se om feilen kommer opp igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kamerat som hadde samme problem på v8 4,2ltrn sin, og måtte bytte veivhjuls sensoren som er montert v.kassa. Da ble den bra;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.