Speedometer dødt - A3 97-mod

Anbefalte innlegg

Hei!

Fruen har en audi A3, hu klaga her for litt siden på at speedometere fungerte som det ville.(av og på) Og samtidig blinket startsperre lampa. (ved et par tilfeller)

Nå funker ikke speedometeret i det heletatt. Har byttet speedometer føleren på kassa, men funker ikke.

Dette er en Audi A3 1,6 97 mod.

Er det noen som har noen råd eller har vært borti dette selv??

Noen som har noen elektrotegninger for dette og kanskje??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg plukka ut instrumentpanelet. Plukka det fra hverandre og finner ikke noe galt.

Har Ohma Den brune og den hvite og svarte ledningen fra sensoren på kassa. De fikk jeg målt helt frem til instrumentpanelet. Men den hvite og blå eller bare hvite ledningen får jeg ikke ohma. Finner den på instrumentpanelet. Men får ikke ohma den.

Er det noen som vet om den kan gå til ECU`n og byttet farge på vegen??

Trenger virkelig noen tips her.. Må være godkjent i løpet av mårra dagen...

Eller hvor lang tid tar det før de kommer og tar skilta?? Bilen skal være eu godkjent innen januar..

Tips Tips Folkens..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke så mye om dette, men det første jeg ville gjort var å feilsøke med vagcom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg får prøve det når jeg får det sammen igjen i mårra. Åsså få Grenland auto til og se på Instrumentpanelet i mårra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller hvor lang tid tar det før de kommer og tar skilta?? Bilen skal være eu godkjent innen januar..

.

Når bilen ikke er godkjent innen utgangen av kontrollmåneden får du purring og utsatt frist ut neste måned.

Vet ikke noe om A3, men har vært borti andre Audier med defekter på instrumenter som skyldes:

- dårlig kontakt mellom instrumentet og printplata, da har det hjulpet å ta instrumentet av og på plata

- dårlig kontakt i loddinger på selve printplata, synes som en sprekk i loddingen rundt kabelen

Siden startsperrelampe også har blinket vil jeg tro feilen ligger i printplata, siden jeg antar at flere funksjoner enn speedometer er påvirket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen ikke er godkjent innen utgangen av kontrollmåneden får du purring og utsatt frist ut neste måned.

Vet ikke noe om A3, men har vært borti andre Audier med defekter på instrumenter som skyldes:

- dårlig kontakt mellom instrumentet og printplata, da har det hjulpet å ta instrumentet av og på plata

- dårlig kontakt i loddinger på selve printplata, synes som en sprekk i loddingen rundt kabelen

Siden startsperrelampe også har blinket vil jeg tro feilen ligger i printplata, siden jeg antar at flere funksjoner enn speedometer er påvirket.

Takk for svar!!! Skal ned på grenland auto i mårra, de sa de kunne ta no ACR kontroll eller noe slikt.. Litt usikker. Men de kunne se hva som var galt da iallefall... Så får gjøre det, for hjalp ikke bare og ta detfra hverandre og sette det i sammen igjen..

Lurer på om det kan være et drev i kassa som sviver. Vi får sjå hva tiden bringer.. Men bare hyl ut hvis det er noen fler forslag eller råd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.