#1 Skrevet September 18, 2010 Har fått tak i en 1991 Audi 100 type 44, avant quattro, med 2,3-motoren. Den har noen mindre småsaker som bør fikses, men det første jeg må se på er tomgangen. Problemet er at motoren dør ofte når clutchen blir trampet inn. Om jeg kjører på lavt turtall og slipper ned turtallet forsiktig til tomgang kan den så vidt overleve, men turtallet er så lavt at den nesten dør. Skjønner at det kan være mange årsaker til dette, men regner med (og håper) det er flere som har vært ut for det samme, og kanskje kan hjelpe meg med tips for å finne ut av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2010 Søk i forumet, det begynner å bli endel av disse trådene nå gett Men se å rens tomgangsregulatoren din du... Er det forskjeller på problemet om den er varm eller kald? Du kan sikkert med fordel se litt etter falskluft også, dvs NØYE med øynene og ikke med startgass. Det funker ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2010 Søkte litt, og fant jo noe. Har ikke prøvd den kald enda (litt nyanskaffet), men selger sa den bare var slik når den er varm. Jeg skal titte litt under huven i dag, håper det er bare en slange eller noe annet simpelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2010 Søkte litt, og fant jo noe.Har ikke prøvd den kald enda (litt nyanskaffet), men selger sa den bare var slik når den er varm. Jeg skal titte litt under huven i dag, håper det er bare en slange eller noe annet simpelt Ok, da er det vel mindre sjans for at det er falskluft, men skader aldri å titte litt over ny innkjøpte biler Så ta av tomgangsregulatoren, fylle den med wd40, evt andre rensemiddel og rist på den og la stå litt... fortsett med det til det som kommer ut er rent. Bare pass på at du bruker wd40 eller andre smørendes middel siste gang. Så får vi satse på at det gjør susen, ellers får man se litt mer på det. Det kan være en ide å kjøre bilen varm, dra den litt på turtall o.l. og passe på at feilen fremstår for deretter å lese ut feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2010 Takker for svar! Tok en rask titt på dette nå, og det viste seg at det var en sprekk i den slangen som går fra undersiden av tomgangsregulatoren. Det suste godt når den gikk (så vidt) på tomgang. Når jeg satte fingeren på hullet mens bilen gikk, så steg turtallet. Supert Har fikset dette litt midlertidig nå, skal få tak i en ny slange. Det så ut som det hadde kommet litt skitt inn i dette hullet, må vel rense dette en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...