Bilder: Golf Mk3 - How low can you go?

Anbefalte innlegg

Sitter her å vurderer hva jeg skal sparetil av senkesett, har bestemtmeg for at produsenten blir H&R da jeg trenger ett litt komfertabelt sett til daily driveren min, orker ikke smelling i understellet for hver lille småstein som ligger i veien for meg.

Ønsker også å finne ut hvem som forhandler H&R i norge. og pris... Justerbart trengs ikke, skal jeg først gå for justerbart så vil jeg ha rustfritt, dvs. noe jeg ikke har råd til med lønna mi.

De 2 valgene jeg vurderer er 80/60 og 60/40.

Så viss noen har bilder av bilen sin i profil med disse 2 valgene så ville jeg undersøkt dem litt. helst på flat vei. og gjerne med vr6 leppe, fronten er også ett + og se bilde av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med org VR6 leppe som tåler en støyt så er 80/60mm passeligt Glenn ;)

Den gule CC vr6 har jo rieger leppe itilegg og han har senket ca 60mm og er ikke noe problem i det hele tatt.....

Har vel bilde av den , men er vel uinteresant da du ikke kommer til å kjøre med rieger leppe... !?!

Skal vel også nevnes at 80mm krever litt mer konsentrasjon når en kjører på våre humpete veier......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rieger, på meg? hehe... blir bare modda OEM på meg gitt :) uten om speilene da.. eneste jeg bekymrer meg for med 80/60 er bånnpanna, og de 6-8 fartshumpene inn til dama. i tillegg er jeg jo på bømlo en god del, og i utkanten der er jo ikke veiene så koselige selv for en høy bil.

så skulle gjerne likt å sett bilder av de forskjellige høydene, selv om den har Rieger leppe, er vel litt lavere en Vr6 men man får jo en anelse, front lepper er jo sikkert forbruksvare uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en kompis sin ex-golf senket med Fk justerbart. Senka ca 80-90 på disse bildene med 225/40-17

golf1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det 80-90? : eek : virker jo fremdeles veldig høyt ut! : faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det 80-90? : eek : virker jo fremdeles veldig høyt ut! : faint :

Ja det gjorde det gitt. Er jo 17" da men.. I følge eieren er det slik. Han hadde et fast sett på 70/60 før pluss senkeskåler så det skulle bli ca 85mm. Etter at han monterte justerbart så ble det litt lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den såg veldig høy ut til å være senket så mye som 80-90 mm...

Her er en kompis sin x-bil med 60/60 senk:

DCP_0105.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er futuraene 16" Tord? høyden for leppa så jo grei ut, men ser jo ut som dekka blir slipt vekk av skjermene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 ET14 og balongdekk forran på umoddet Golf 3 = DÅRLIG kombinasjon :D Men ble kun montert for å prøve. Skal du ha en bil som skal brukes til vanlig ville ikke jeg gått noe under 60 ihvertfall... med VR6 leppe er det lavt nok de fleste steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som en dårlig kombo ja :)

Tord, fikk du PM av meg, vet ikke om det funka å sende til flere på en gang...

Må si, gråfargen på den mk3'en var veldig pen.. uvanlig å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trukke den oppi her er 90/80..

Kompis har 17" med 60/60 og er lavere enn den der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trukke den oppi her er 90/80..

Kompis har 17" med 60/60 og er lavere enn den der..

Kan godt være det. Er faktisk enig med deg at det sikkert ikke er så lavt. Han bytta til justerbart samtidig som han bytta fra 9x16 og. Synes den virket lavere tidligere da han hadde det faste senkesettet som var nevnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og her er min i orginal høyde med 15" med 45 profil på dekka.

DSCN3118.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wooow.. ekko ekko ekkoo ekko ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du rett i Nils... menne på tide å sove nå. : sove :

Fortsett å post bilder så jeg får bestemt meg : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri om den er senket 80/90mm ;) Kamerat har jo 17" på sin og han har senket ca 60mm og den er på det samme nivået... bilde kommer senere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian Dahl: Jamex senking da eller så lavt ut i forhold til hva det skal være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkuret Golf III, gamlebilen min 96-mod Vento 2.0

40 mm Jamex, 195/50-15, V6-leppe, lavt nok hvor jeg kjørte til daglig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok 60/40 på meg i første omgang, evt 60/60 + senkeskåler foran.

så får jeg se hva som skjer når senkebasillen har bitt meg... tror aldri at jeg har kjørt senka bil før faktisk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er av intresse, kan jeg prøve å få tatt ett par bilder av min? HR 60/40 sett. 185/55-15 215/40-17?

Original fanger UTEN leppe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn: Er en VR6 da, så har skjørtene å leppa som byggger den ned et stygge, men er godkjent i vognkort 40/40 (eier er som sagt god venn)

får stappet skoen under på 17" sommerdekk. så ikke upraktisk lav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er av intresse, kan jeg prøve å få tatt ett par bilder av min? HR 60/40 sett. 185/55-15 215/40-17?

Original fanger UTEN leppe?

trenger ikke stresse, finnes nok av bilder på nettet... og uten leppe vil jo bare se høy ut :D

skal ikke selge settet ditt til meg da og kjøpe deg noe enda lavere? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.